Cubates que paguen drets d’autor

Música

A l’SGAE tot és possible: també els cubates que paguen drets d’autor.

Actualització: apunts citats al blog d’en Nacho Escolar, on hi trobareu més detalls als comentaris que deixen els visitants.

Actualització bis: en Miquel ÿngel diu que encara hi ha més coses que explicar.

En Miquel ÿngel coneix bé el truï que hi ha darrere l’organització d’un concert, doncs és productor a can Deacorde Producciones. Després de llegir l’apunt «Los Ronaldos salvant la música» em comenta, amb tota la raó, que en parlar de l’SGAE sovint surten els CD i la «pirateria», però gairebé mai ningú no explica el que passa als concerts. Per posar-hi remei ha escrit un apunt retgirador al seu blog:

Supongamos que compras una entrada para un concierto y te cuesta 20 euros (que ya sería raro que fuera tan barato, pero vale como ejemplo). De estos 20 euros, la SGAE se lleva exactamente 2,17 euros. A cambio de este servicio te ofrecen no demandarte. Es un cambio justo. Cifra: la SGAE se queda el 10% de la entrada.

Vale, y ¿qué ocurre si la entrada es gratuita?. El 10% de 0 es 0. NO. La SGAE se lleva el 10% del coste de la producción, es decir, si el concierto te cuesta 60.000 euros (pagar al artista, su billete de avión, su hotel, el escenario, el equipo de sonido, la furgoneta para trasladarle, los carteles, etc.) ellos se llevan 6.000 euros. Cifra: La SGAE se lleva el 10% de todo lo que se menea.

Bien, ¿y si hago un descuento para grupos?. Si somos 10 personas, 15 euros por persona. Claramente sería el 10% de 150 euros. NO. A la SGAE no le importa. Se lleva el 10% de 200 euros porque “lo que tu regales es asunto tuyo”. ¿Y si hago entrada con consumición?. Por ejemplo, entrada a 20 euros y consumición a 5 euros. Efectivamente, la SGAE se lleva el 10% de 25 euros, porque “lo que tu regales es asunto tuyo”. O lo que es lo mismo, pero traducido: un JB con cocacola devenga un 10% de derechos de autor. Cubatas con propiedad intelectual.

Més retgirades a l’apunt complet.

Compartir

Entrada prèvia
Nació digital via .cat
Entrada següent
La TVC, un agent comercial destacat de Microsoft

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Menú