ADSL 2007 a velocitat de mòdem 1997 (bé, a 9 kbps més)

L’ADSL de Telefónica avui a Sineu es mou a només 9 kbps més que la velocitat d’un mòdem 56 kbps de fa 10 anys: 62 kbps. Aquí teniu la pantallada amb la prova. Tot plegat un poc inquietant, tenint en compte que em toquen 3072 kbps, 49,55 vegades més velocitat, i que arrossego el problema des de les 6 de la matinada.

Esperava que s’arreglés tot sola, la connexió, i amb l’esperança per bandera no telefonava al Servicio de Atención al Cliente de ADSL e Imagenio de Telefónica. ÿs que em fa molta vessa parlar amb ells, ja han estat massa les experiències estressants.

Però no podia fer feina, haig de preparar un guionet del Netvibes per demà matí, i el Netvibes no es mou. Finalment la carn ha estat dèbil i s’ha imposat un pic més a l’esperit pur i cast del no-t’emmerdis-més-amb-teleoperadors. He pecat a mig horabaixa, després de molt resistir-m’hi a base de pregàries proves i més proves per tal d’assegurar-me que el problema no era gens ni mica meu. Ha estat després de profunda meditació, considerant amb calma totes les excepcions que se m’acudissin, assajar totes les respostes constructives, escoltar música downtempo, rellegir un parell de capítols d’un llibret de filosofia zen i finalment plantejar-me no arreglar res i aprofitar-ho per canviar el rumb de la meva vida. Era de veritat important usar Internet? Podria trobar feina lluny de la Ret? Si és que en el fons res no és imprescindible. Tot es pot refer excepte la mort. Però i si passa que només em volen per bidell de museu amb plana web i volen que l’actualitzi cada dia després de regar les plantes i netejar els WC? Havia de mirar de recuperar la meva connexió, sí. Un intent només. Amb la filosofia del samurai: disposat a perdre-ho tot. He encès un parell de barretes d’encens, alenat profundament… i he marcat el 902 357 000.

Ai.

En el moment que m’han dit «marque estrella» ha baixat, de cop, la portada de menéame que esperava des de feia 18 minuts. Miracle, ja funciona! He penjat tot d’una el telèfon sense marcar cap estrella.

Però ca! La festa no s’ha allargat ni 20 minuts. Això sí: ara tenia una cosa més a dir al Servicio de Atención al Cliente de ADSL e Imagenio de Telefónica: «ahora va, ahora no va, pero sin tocar ninguna configuracion ni arrancar programas ni nada; sólo iba a marcar estrella en el teléfono… bueno, reconozco que he movido el ratón un poquito, pero sin salir de la alfombrilla».

Després de la bona espera de rigor m’ha atès una senyora –o senyoreta– que ha dit el seu nom molt ràpid, i no l’he entesa. Li he dit, un poc nerviós, que telefonava perquè la navegació web anava molt lenta des de feia hores. Que res més anava lent, només el web. M’ha demanat el nom per a tractar-me tot seguit de Don Benjamín i dir-me el de sempre, això pel que m’havia entrenat durament per tal que no m’afectés: «pues no tenemos ninguna incidencia más». Ah, què ràpids són sempre consultant les incidències i rebent zero resultats. Deuen tenir una base de dades caríssima!

Després de comptar fins a (he perdut el compte, els nirvis), he dit que abans de telefonar-los havia resetejat el router, canviat els DNS i fins i tot analitzat els paquets de xarxa per saber si hi havia qualque tràfic no volgut. Havia aconseguit que el router no fes cap pampalluga: inactivitat total. Aleshores, he provat de visitar un web: no baixava. Tampoc no hi havia cap problema de configuració, perquè a casa tenim cinc ordinadors i no puc navegar ni tant sols amb el PDA WiFi –m’he estalviat dir-li que tots funcionaven amb GNU/Linux, cal no provocar-los-hi excuses estàndard «lo siento, pues va a ser que Linux no está soportado. ¿Alguna cosa más Don Benjamín?» I aquí és quan ja no puc més. Per què provoquen demanant «¿alguna cosa más?» després de perpetrar apologia del pensament únic windowero mentre et tracten com a un contertulià qualsevol de la COPE? «Don Benjamín». Sí que en vull més, de coses! … ho deix fer, que me’n vaig per les branques i d’aquelles que cremen.

He donat més detalls, mirant de ser servicial: només va lent el web, la resta va bé: correu, Telnet, FTP… [1]. Finalment he gosat amollar una pista amarada d’un to de servicialisme premium: «¿puede ser que uno de vuestros proxy caché falle? ¡Como tenéis tantos, nunca se sabe!» [amb to «pero qué bien equipados estáis, co…rcholis»].

M’ha enviat cap a la plana telefonica.es per a fer un test de velocitat que tenen penjat per allà. Jo li anava explicant «ahora veo una franja azul y verde arriba del todo [5 segons] ahora veo una imagen con un movil Movistar [10 segons] ahora aparece una pastillita debajo del movil y dice Zona oportunidades. Jo, que web más bonito va cayendo…». Després del parell (mallorquí) de minuts que han fet falta per a veure l’enllaç cap al test de velocitat, hi he fet clic. No ha donat cap resposta. M’ha enviat cap a un altre test, de adslayuda.com. La plana també queia amb comptagotes, i jo li anava fent la retransmissió: «en blanco, en blanco [10 segons] en blanco, pero debajo el navegador dice que bajar, baja [20 segons] ya veo un menú a la derecha [1 minut] por fin llegó la cabecera! Azul, blanca y naranja. Este web no es de Telefónica, ¿eh? Se nota, no es tan bonito…». No ha esperat a saber les dades del test de velocitat. Ha dit que em creia i que obria una «avería masiva», que així m’atendrien abans.

M’he esperat a tenir el resultat del test de velocitat, que és a la pantallada lincada al primer paràgraf.

Esperant que la masiva em sia propícia he posat un ciri a Santa Tecla. No sé si és gaire compatible amb lo previ zen ni l’encens, però per provar que no sia. A falta d’operadores, deus. O daus. I jo què sé!


[1] Nota als experts en seguretat que en aquest moment tenen les mans al cap: uso SSH però he dit Telnet i FTP perquè sé que és al vocabulari dels teleoperadors de Telefònica.

Entrades relacionades

8 Comentaris

  1. I com has penjat aquest apunt, eh? és que et queixes de vici! 😛

  2. Albert, a 62 kbps l’he penjat. Ha fet falta molt temps, però l’he redactat amb l’OpenOffice.org per a no perdre’n tant entre «desar» i «desar», ha bastat una copiaferrada i un publicar. ÿs la Internet de 1995.

    PS: si el meu blog estigués a http://mnm.uib.es, servidor de l’UIB on hi tenc compte, no l’hauria pogut penjar. Aquest servidor ni tant sols respon mitjançant la meva connexió. A Telefónica 21 hores després encara no han arreglat res –clar que el desafiament ara mateix és aconseguir, em temo, que sabin que han d’arreglar qualque cosa.

  3. Bué, quin esport de risc! Acab de telefonar de nou al 901 357 000 (són les 3 de la matinada). Ara diuen que està caiguda la connexió a Manacor. ÿs curiós, jo puc usar tot el que no sia web, així que caiguda-caiguda tampoc no ho està, però bah, són matisos.

    He demanat quan estarà solucionat perquè passava des de les 6 de la matinada d’ahir, i jo havia donat avís a mig horabaixa –d’ahir també. Diuen que les solucions són 24-48 hores excepte si es té servei de manteniment contractat. He demanat disculpes: no m’havien avisat que tenia que esperar tant. M’he interessat per aquest servei que faria que no fos un client pesat. Tot d’una m’han dit que no servia per aquesta avaria, que seria per les següents i que es limitava a la meva instal·lació personal. He demanat quin avantatge tenia pel meu cas, car la meva instal·lació personal la porto jo, és lo que té ser informàtic. Sembla que no serviria de gaire pel cas que ens ocupa, generals «d’ells», perquè no és de la xarxa personal i quan ho arreglen (en 24-48 hores) és per a tothom afectat. O sia, que el manteniment tampoc serviria.

    Moralina:

    1) M’he estalviat un servei personal inútil quan res no funciona.
    2) Ja saben que alguna cosa falla.
    3) L’arreglaran, com a molt en 48 hores.

    Anem bé: la solució, per jo, és «llença doblers i espera, pesat». Una forma de tractar la clientela digne de manual arnat de la URRSS. Bé, ells no parlaven de doblers, era «llença dignitat».

  4. «ahora veo una franja azul y verde arriba del todo [5 segons] ahora veo una imagen con un movil Movistar [10 segons] ahora aparece una pastillita debajo del movil y dice Zona oportunidades. Jo, que web más bonito va cayendo⿦»

    Hahahaha

    Molt bon apunt, i sort 🙂

  5. No se suposava que telefònica havia llevat els proxy-caché? Jo ni a casa ni a la feina hi passo per cap d’ells…

    ÿs trist que a aquestes alçades la connexió no funcioni durant tantes hores.

    Encara que a mi personalment el que m’encén la sang és que només el fet de pensar que he de telefonar al servei tècnic ja se’t lleven les ganes perque saps/intueixes que la probabilitat de que no t’arreglin el que et falla i acabis amb una emprenyada de ca’l déu tendeix a 1.

    Fa uns mesos me va petar el cablemodem de Ohno, me van fer falta 5 telefonades (*) al servei tècnic durant 2 dies per a que a la cinquena es dignàssin a obrir la incidència per a enviar un tècnic a canviar-lo (quasi 48 hores sense connexió).

    Molt trist, tot plegat.

    (*) Més de 5⿬ hi tenc a la factura, i se suposa que haurien d’esser gratis (segons la llei)

  6. Kiko: veig que passa pel PPC (puto proxy cache) 80.58.205.33 –rastrejador IPero a http://bitassa.cat/ip.php

    El web ja torna a funcionar. No se des de quina hora. A les 10, abans de partir, encara no funcionava. M’he despatxat a gust a l’«Hoy por hoy Mallorca de la SER». ÿs inadmisible que diguin que 48 h sense connexió està dins el normal. Normal a Albània o las Hurdes, a ca nostra no.

    Tribe: 😉

  7. Actualització (esper que la darrera): Al comentari anterior he dit que funcionava, però només en velocitat. Alguns llocs eren invisibles, com ara http://mnm.uib.es Ara funciona, miro a http://bitassa.cat/ip.php i tenim un altre PPC: el 80.58.205.49. Sembla que aquest va molt més ràpid que l’anterior, les planes cauen «pam!», Com Toca (TM).

    O sia, era el proxy caché: el que vaig «suggerir» a la telefonada del dimarts horabaixa. Hauran estat més de 40 hores amb problemes. Ja els hi val.

  8. Pingback: Bitassa a lloure - Blog de Benjamí Villoslada » La web mitjançant ADSL de Telefónica continua sense funcionar a Sineu

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada