La importància del brànding

Massa gent creu que la seva idea genial, que ha servit per a crear una startup, és tan bona que triomfarà de forma orgànica. En el cas dels nous productes de software –perquè tot el que pugui ser-ho ho serà– sembla que basta desenvolupar un bon producte, publicar-ho a internet i els clients vindran per lògica.

No.

El títol de l’assaig Do Things that Dont’ Scale [Feu coses que no escalen], de Paul Graham, sembla que digui tot el contrari que s’espera de les startups digitals: escalabilitat. En realitat, Graham diu que al començament els projectes no són escalables, això és, que no aconsegueixen clients. Airbnb avui és un paradigma de l’escalabilitat al ram del turisme, però el fundador de l’acceleradora Y Combinator els recorda carregant maletes:

Els mercats són tan difícils de posar en marxa que al principi cal estar preparats per a prendre mesures heroiques. En el cas d’Airbnb, les mesures consistien a anar porta per porta a Nova York, reclutant nous usuaris i ajudant els existents a millorar la seva oferta. Quan recordo els Airbnbs durant YC, els imagino amb maletes, perquè quan es presentaven als sopars dels dimarts sempre tornaven d’un vol des d’algun lloc.

Les primeres fases d’una startup necessiten prou coses que sovint ens saltem. La majoria d’oblits són al voltant del màrqueting perquè estem massa ocupats –i enlluernats– amb la nostra idea. Però abans que el màrqueting hi ha el brànding.

Llegint converses a un grup d’emprenedors al WhatsApp, em vaig adonar que no està clar que cal un bon brànding abans de començar amb el màrqueting. De fet, la majoria no sap en què consisteix el brànding. Vaig pensar que ningú ho podia explicar millor que la Pilar Domínguez, de Mandarina Brand Society.

Al web del magazín d’IB3 de caps de setmana i festius La gran vida, amb la Mònica Borràs, hi trobareu l’àudio de la secció del diumenge passat, 28 de novebre. També he guardat una còpia de seguretat al Google Drive. A l‘entrada del LinkedIn de na Pilar n’hem parlat una mica més, i també ha estat molt interessant. Moltes gràcies per escoltar-nos –i llegir-nos.


Imatge capçalera: de Kristian Egelund a l’Unsplash
Foto de na Pilar Domínguez: Mònica Borràs

brànding, Mandarina Brand Society, màrqueting, Mònica Borràs, Pilar Domínguez

Compartir

Entrada anterior
Sortint de Matrix
Entrada següent
Talent digital mallorquí a l’estranger

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.