Forever Young és una peça del primer àlbum, al 1984, dels Alphaville. Al 2006, el grup australià Youth Group en feia una versió a l’àlbum Casino Twilight Dogs. El vídeo contenia imatges d’un campionat de skateboard del 1975. Al 2008, Seat usa la versió dels Youth Group per un anunci de l’Ibiza. No se’ls hi acut res nou per a il·lustrar la «joventut eterna» i imiten les imatges del campionat. Tot, fins i tot el color d’un film del 1975 i els moviments de càmera.
Potser van aconseguir el permís de Youth Group, no ho sé. Tot plegat és un cas més d’una sequera d’idees que potser sempre hem tengut, però que amb Internet –en general, i el YouTube en particular– és més fàcil d’il·lustrar.
En Jaume Aguiló és un actor i model de mans que ens va visitar al Mallorca en Xarxa. Al programa del 19 de desembre ens va explicar que a Telefónica li mostraren un vídeo i li digueren «has de fer això».
Els creatius han d’anar alerta perquè al final tot se sap a Internet, un mon de converses. La Xarxa és un pou per a trobar la inspiració, sí. Les obres d’art sovint brollen de creacions anteriors, refent-les, millorant-les. ÿs un procés natural en el que hi participaren els Youth Group a partir de l’obra d’Alphaville. Està acceptat, respectat, admirat i se’n diu versió. Però cal aportar qualque cosa nova, o no té sentit; si no pots millorar-ho, deixa-ho fer com estava.
Actualització: en Marc em passa un article d’avui a Soitu.es
—
El cromo de l’Ibiza és del Marc via Facebook. Gràcies!