El codi de conducta dels blogaires (segons l’O’Reilly)

Mr O’Reilly ha amollat una proposta de codi de conducta per blogaires. Ahir el New York Times en parlava i avui tothom s’ha apuntat a fer xep-a-xep [1] sobre un tema que la veritat, no ho paga. Però des del diari Gara m’han demanat què en penso i ho he dit. Reaprofito la parrafada per amoblar un apunt de blog que no hauria pas fet:

Me parece una propuesta adolescente. Sorprende de los “gurús”, que deberían estar ⿿guruseando⿝ un par de kilómetros por delante del resto ⿿o dejarlo correr. Se refieren a algo sin importancia: los problemas de nuevos ricos que se hicieron famosillos en la blogocosa. El tema no merece ninguna atención.

Es como si un par de famosos de los de siempre presentan un código de conducta porque claro, ya no pueden pasear sin que les reconozcan, interrumpan y les digan cosas que no siempre les gustan. Nos harían reír y quizás serian noticia, pero redactada en tono informal para un par de páginas y programas del corazón. Poca cosa más. No sería portada en el New York times, seguro. Pero cuando sucede en Internet nos cuelan novatadas, porque todavía somos vecinos muy nuevos en la Sociedad de la Información. Se abren debates sesudos sobre lo que en realidad son caprichos prosaicos de gurús poco sembrados pero con necesidad de decir cosas para seguir sintiéndose gurús ⿿vaya, qué coincidencia con los famosillos de la salsa rosa.

Quien tenga un blog debe saber a qué se expone. No es nada nuevo ni ⿿especial⿝. También lo sabe quien publica opinión en la prensa o se dedica a la política. Creo que fue Tarradellas quien dijo que para ser político hacía falta tragar una lagartija viva todas las mañanas y sin cerrar los ojos. Pues para ser tener un blog también. O dejarlo. Y si la cosa se pone muy fea, para esto están los tribunales y las denuncias de siempre. No las inventó ningún gurú ni son 2.0 ni nada, pero hacen efecto.


[1] Segons el DCVB: XEP-A-XEP m.
Paraules dites en veu molt baixa a l’orella d’algú (Mall., Men.); cast. bisbiseo. Han de anar a fer xep a xep a se caseta de fusta, Fontanet Conró 34. Y ja los teniu asseguts fent es xep-a-xep, Ignor. 33.
Fon.: ʿɿpɿʿɿ́p (mall., Ciutadella).
Etim.: onomatopeia del parlar en veu baixa.

Compartir

Entrada anterior
Cerques que porten a blog.bitassa.cat
Entrada següent
GESA

4 comentaris. Leave new

  • Quina cosa més fluixa el codi de conducta aquest… jo hi afegiria que s’ha d’escriure amb bona lletra, almenys així ja hi hauria 8 punts a tenir en compte.

    -_-

    Respon
  • quan ja vaig llegir l’apunt den o’reilly vaig pensar ‘quina bufada’, ara veig que tothom ha de dir la seva, idò em sembla com si aquest tio haguès ara descobert el món, i això ha estat des de sempre, si tens un blog tens trolls i de tot, si no els vols, o no escrius o fas el que vulguis amb ells… per que es el teu blog i punt, no? :*

    Respon
  • Exacte, FrIkI. I dir el nombre màxim de frases subordinades per tal de no confondre els lectors 😀

    Carme: aquestes normes em recorden aquella nota dels secadors «no usar devall la dutxa» amb aquell grafisme que representa una carxofa brollant. Sempre m’he demanat si hi existia algú tant colló com per eixugar-se el cabell mentre es dutxa. Idò sembla que sí… i vés que no sia blogaire! :*

    Respon
  • […] Al Gara han publicat l’article «Gurús de internet proponen un código de conducta para los blogs». El Joseba Vivanco em va demanar una opinió del codi aquest, i ho vaig contar aquí. […]

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.