A casa el web no funciona. El 902 357 000, el Servicio de Atención al Cliente de ADSL e Imagenio de Telefónica, tampoc no funciona.
La primera cridada no ha servit de res més que augmentar la factura: han penjat després de demanar-me el nom. El segon pic he pogut explicar què passava: tots els serveis funcionen i ràpid, excepte el web. Això passa perquè els serveis entren i surten per diferents ports i tots són lliures, excepte un, el port 80 –el de la web– que està segrestat pel proxy caché de Telefónica. Si configuro un altre proxy al navegador, aleshores el de Telefónica queda anul·lat perquè el navegador passa la gestió del port 80 a aquest nou proxy que sí funciona. Cal que revisin el seu proxy caché.
La cosa del proxy, tant evident, no li ha interessat gens ni mica. Quan algú troba una solució és perquè ha detectat el problema, però més endavant he vist que la meva solució era un problema per a ella. Hi ha gent que té un problema per a cada solució, vés què li farem.
M’ha dit que havia de seguir unes passes, aquest era el seu problema per la meva solució, i l’he deixada fer. M’ha demanat si tenia programes de descàrrega en marxa, qui era el meu antivirus i els servidors DNS. En arribar als DNS li he dit que meus, però que no tenen a veure amb el problema perquè el DNS treballa per ports diferents al 80; tal com li havia dit, tot el que no va pel 80 funciona perfectament perquè no està segrestat pel seu proxy cache. Ha tornat a recordar-me les seves passes incumbents. He fet veure que posava els DNS de Telefònica. Després d’una prova de la meva línia –que supòs ha anat bé– la següent passa consistia en mesurar la velocitat. En demanar-li com fer-la, m’ha dit que era el primer o segon resultat en cercar «test de velocidad» al Google. Google no queia. «Si ara canvio la configuració del navegador i poso el meu proxy, Google donarà els resultats, perquè el que no funciona és el proxy cache».
Me ha dicho cuatro veces que es el proxy cache, y aunque no se lo crea ya me he enterado.
Als medis sovint hi veiem entrevistadors que segueixen el guio passi el que passi. ÿs el cas de l’entrevistat que s’esplaia davant la pregunta sobre com passa el seu temps lliure, tot explicant que li agrada molt anar a Roma per aquest i aquell altre motiu. Tot seguit, l’entrevistador dolent li demana «T’agrada Roma, perquè?». Ho amolla perquè ho té escrit a la següent pregunta, exhibint una cintura de la mida i l’estètica d’una formigonera. El cas d’aquesta operadora és pitjor: li demana per les vacances a Estocolm, un lloc on l’entrevistat mai no ha anat.
El guió de Telefónica té un greu problema: no preveu que el seu proxy falli. Mentre això continuï així estem ben arreglats.
En veure que Google no baixava ha obert una incidència, la GR009. Tot acomiadant-se, m’ha dit que revisarien la meva línia i em dirien qualque cosa en 24h. En escoltar això no m’hi he pogut estar: «Disculpe, mi linea no falla. ÿs el proxy cache el que falla. No se ha enterado. Buenas noches». He penjat.
Després me n’he penedit, no pel acomiadament sec –el tenia ben merescut– sinó perquè hauria pogut polsar el botó per a dir que no estava satisfet del servei rebut. O potser ja ha estat bé, perquè potser m’haurien caigut un parell de tones de ciment des de l’operadora de cintura amb la mida i l’estètica d’una formigonera.
9 comentaris. Leave new
Propongo que cojas todas las entradas que llevas escritas por el problema del maldito proxy cache y las agrupes bajo la etiqueta “manual del buen estoico” xD
Es increïble com es riuen de nosaltres. Jo des de fa un temps estic sofrint desconnexions, sempre a unes hores determinades. L’altre dia vaig decidir-me a telefonar al 902 357 000 per avisar-los de la incidència. Doncs ni això vaig poder fer, ja que la veu ‘robòtica’ d’atenció al client em digué que a casa meva no hi havia contractada cap connexió ADSL. Sense comentaris.
I a tot això, ara Telefònica anuncia com a ‘gran novetat’ que ens tripliquen la velocitat (almenys a Llorito), d’un a tres megues, quan la gent que viu a ciutat ja navega a vint. Com sempre, els de la Part Forana a la coa…
Salutacions Benjamí i sobretot molta paciència.
Carlos: al final aconseguirem que posin el proxy cache al guió o que el llevin de la Xarxa 😉
Guillem: no ampliïs a 3 MB perquè comporta el proxy caché. Les connexions d’1MB no el tenen. Fou una proposta que em va fer una comercial l’altre cop que no va funcionar: «torni a 1 MB». Val, sona a presa de pel després de saber què ens donen a l’estat Espanyol.
Per si et serveix de consol, els d’OnO no són gaire més espabilats.
L’altre dia (de pagès) el cable mòdem ni rebia senyal. Telefono al 902 . Cada vegada la mateixa cançó : “Todos nuestros operadores están ocupados en estos momentos”. Mai he telefonat que no m’hagi sortit la cançoneta. Dóna igual: crides a les 3 de la matinada, i segur que “Todos nuestros operadores están ocupados en estos momentos”. Després: “No se retire en breves momentos le atenderemos”. I ara darrerament han fet un esforç sobrehumà afegint a la cançoneta: “No se retire en breves momentos le atenderemos…tiempo medio de espera 4 minutos”.
Al cap dels 4 minuts: “No se retire en breves momentos le atenderemos…tiempo medio de espera 2 minutos”.
Al cap dels 2 minuts: “No se retire en breves momentos le atenderemos…tiempo medio de espera 2 minutos”.
I així fins que al cap de 15-20 minuts dels 4 del primer càlcul et responen: soy fulanito/a….en qué puedo ayudarle?. Mentre la meva neurona encara està pensant en com han calculat la mitjana de temps aquests d’Ono. Crec què és una tàctica més per forçar a la gent a pensar. S’equivoquen. El tir els hi pot sortir per la culata…o l’auricular.Si penen massa, no contractaran els seus serveis.
Bé, després d’explicar el meu problema, o sigui que el cable módem no rep senyal, em diu: “desconecte…”
Ya he realizado esta operación unas cuantas veces, li responc aviat per tal d’estalviar-me uns euros.
“Haga el favor de repetirla, em contesta”.
Finalment (ja ha passat 1/2 hora bona de pagar al 902) em respón: “No llega señal a su cablemodem. Intentaremos resolver el problema desde aquí. En caso de no poder solucionarlo, enviaremos un técnico a su domicilio…”
A l’hora que em diu això penso: Si han de resoldre el problema de la mateixa manera que han calculat la mitjana del temps d’espera…vaig arreglat.
La sang em puja als ulls: O sigui, JO els informo d’un problema SEU (segurament a tota la zona no arribava senyal) i a damunt els hi he de PAGAR per fer-lis el favor.
La meva estimada ja fa temps que m’ho diu: tu ets beneit!
bé, al manco no et varen demanar quin sistema operatiu empres, a mi se’m va ocórrer dir que emprava gnu-linux i automàticament em varen dir que no em donaven suport.
(*)
– “oiga, que el problema es de linea, no del ordenador”
– “si, pero nosotros solo damos soporte al de siempre”
– “pero si estoy haciendo las pruebas desde el router”
– “si, pero ya la ha cagado, nos ha dicho que usa un sistema operativo de los raros”
(*) Les linies 2 i 4 estan dramatitzades, encara que no carents del significat d’aquell moment
Xunilung: Ono ha perdut molt. Fa un parell d’anys estava prou be, però fou deixar de patrocinar el «Mallorca en Xarxa» i des d’aleshores no han aturat de perdre qualitat 😉
Ara mateix Telefónica és el manco dolent. Dic manco dolent perquè cada 2 mesos en passa qualcuna com la que explico dalt. A la resta d’operadores passa cada 2 setmanes.
Els polítics del 2007 haurien de pensar en les carreteres virtuals com ho fan amb les d’asfalt. No les deixen pas en mans de megacorporacions amb el tictac prepotent que tenen les operadores. Si ho fessin, des de Sineu a Ciutat encara tindríem el camí de pedres del S XVII, i com a gran millora anunciarien que en 6 mesos llevaran les pedres de més de 10 Kg.
No soc partidari d’intervencionismes públics perquè sí, sinó en casos de bens i serveis públics limitats –no els poden donar centenars d’empreses a l’hora, no podem tenir centenars de jocs de cables arreu. Serveis que perillen en poques mans prepotents megacorporatives. La connexió a Internet és un cas clar d’aquest tipus de servei public. Les operadores actuals han tingut massa anys per a demostrar que no en saben –o no en volen saber. La CMT no funciona. Com a molt diuen, de tant en tant, «aiaiaiai operadora dolentota» i la castiguen anant a dormir sense sopar. Un dia, només. Demà hi haurà ració doble perquè pobreta, ahir passà fam.
Sense el web funcionant, ¿pots usar la Xarxa per a comprar un viatge de 3000 Eur? O 500 Eur, és igual. I si no funciona el dia abans de partir quan cal imprimir comprovants o revisar missatges de confirmació? Pot ser el teu lloc de treball si deixa de funcionar capriciosament cada poc? I d’estudis? Vas a l’escola i ha desaparegut. Al solar un senyor –amb cara de males puces i cintura mida formigonera– et vol fer un anàlisi perquè ahir vas fumar qualque cosa que avui no et deixa veure l’escola.
TomMyX: en vista del to malespuces que la dona va tenir des del primer moment, em vaig guardar molt de dir que no tenia Windows. Els seus silencis després de les preguntes em van fer pensar que no em creia quan li vaig dir que no tenia antivirus ni programa de descàrrega en marxa –acabava d’aterrar de vacances, estava tot recent engegat, prou feina havia tingut amb els problemes amb el web. Tampoc em va creure quan li vaig dir que havia canviat els DNS, massa ràpid per un Windows i cap renou de clic, sinó de tecles –en realitat vaig escriure ‘cat /etc/resolv.conf’ per a veure l’arxiu de configuració del DNS.
Jo com tu Benjamí, estic amb Teléfonica perquè és l’infern que menys crema, però últimament m’estant dan bé pel sac.
Des del dia 16 d’agost que han reconegut que hi ha problemes a la centraleta que em correspon, i això provoca que intermitenment la connexió falli.
He posat una reclamació, he exigit una solució, he exigit una resposta, he amenaçat amb canviar de companyia; res de res.
El fet de no tenir un interlocutor únic, un lloc físic on adrecar-te (i descarregar la ràbia cara a cara) ni cap organisme que realment t’escolti i et solucioni aquests problemes és desesperant.
utopic: sovint aquests serveis d’atenció semblen pensats, amb tot detall, per a no donar solució. ÿs com una gimcana, i a la que t’equivoques en una fase has perdut, game over i sense solucionar res. A tornar-ho a provar amb un altre, enfocant-ho diferent, esquivant les mines del seu guió.
[…] No ho explicaré al 902 357 000 d’«atenció» al client porque el darrer pic vaig acabar esgotat: em va tocar una operadora que tenia una cintura inspirada en les mesures d’un camió formigonera. No està previst al seu guió d’«atenció» al client que falli el proxy cache i voldran revisar aquest Windows que no tenc. […]