Multa per no usar Windows

A Telefónica castiguen econòmicament a qui gosa demanar un «Kit ADSL» sense abans comprar un Windows. La presumpte falta és no deixar-se sodomportar pel pensament únic informàtic i usar coses com ara Apple o Linux. L’import són 113 Eur o treballs forçats, en aquest cas, estudiar informàtica.

ÿs el que Telefónica diu a na Belén, que té un Apple amb el sistema operatiu MacOS. La recomanació és teòricament amable perquè ha arribat a través de la secció «La Queja» del setmanal Ciberp@is:

Telefónica “lamenta no haber cubierto las expectativas de esta clienta en cuanto a plazos de entrega y le pide disculpas por el trastorno que le está causando la instalación”. La operadora explica que proporciona herramientas de autoinstalación a los usuarios de Windows, “lo que cubre a más del 95% de los internautas. Esto no quiere decir que el ADSL no funcione con otros sistemas. Los usuarios de Mac y Linux tienen dos alternativas. La primera, contratar a un técnico de Telefónica para que instale el servicio”. El coste es de 71 euros por la instalación más 42 euros por el desplazamiento del técnico. La otra (sólo apta para expertos) es acceder al router a través del navegador y hacer la configuración de forma manual.

ADSL Tal com es puntualitza a l’article d’El Pais, al web de Telefónica diu que «El kit ADSL está diseñado para un equipo basado en un PC y compatible con Windows. Los equipos Mac o Linux que tengan tarjeta Ethernet pueden funcionar con el servicio ADSL, siempre y cuando que el módem haya sido configurado a partir de un PC». Si em refio de l’avís i el demano, jo no hauria de tenir cap problema: tenc un PC compatible amb Windows i penso configurar el Kit ADSL amb el PC. Això sí, al «PC compatible amb Windows» hi tenc un GNU/Linux. Passa que el PC també és compatible amb uns quants d’entre una llarga llista de sistemes operatius.

Tant costa entendre que PC no és igual a Windows? Sense el pensament únic Microsoft gravat al foc a l’hipotàlem, no.

Fa mandra només pensar que aquesta conversa sorgeixi amb un desganat i guionat operador o operadora del seu telèfon 1004 del seu servei d’«Atención», per jo d’«Alerta»… sí, de per on te la fotran aquest pic.

Per cert, al mateix número del Ciberp@is hi ha una secció que nom «Para Empezar». Aquesta setmana parlen de com connectar l’ADSL. Donen detalls per usuaris de Windows: passes, configuració, drivers. En arribar a Linux i Mac, diuen que mala sort i que cal pagar entre 96 i 113 Eur. En definitiva, ajuden als que no ho necessiten: ja tenen el configurador automàtic de Telefónica i un telèfon on els atendran si surten problemes. No seria més interessant cobrir allò que deixa despenjat Telefónica?

Sovint es té aquesta sensació de futilitat, en llegir publicacions d’informàtica. En aquest cas, és com si a un article de cuina expliquen com fer glaçons però en arribar al gelat de xocolata t’envien al restaurant perquè que és massa complicat.

Després es queixen de la crisi del sector periodístic de les noves tecnologies. De fet, tenen raó: és tant greu que caldria començar llevant les paraules noves i tecnologies. Si no poden evitar tractar segons què per l’imperatiu que sigui (no desmarxar-se del pensament únic per sortir a la foto, no saber-ne més, ser admirador del Gates o el Ballmer, compromisos varis…) sempre podrien deixar el material per la revista tipus Pronto que hi hagi al grup.

(Imatge de la publicació «L’Enllaç» de l’UAB)

Compartir

Entrada anterior
Apuntar i fer clic amb GNU/Linux
Entrada següent
Neutral o tendenciós?

5 comentaris. Leave new

  • francament lamentable el tema de l’ADSL

    Respon
  • ÿs trist, ja que per configurar la majoria de routers en entrar a la seva web i posar la IP o el que calgui són tres segons. No els costaria res fer un petit manual amb els passos a seguir per configuar manualment cada tipus de router… no creieu?

    Respon
  • I tant, Andreu. Però en informàtica es porta el menjar ràpid, de fórmula secreta i patentada, en comptes de la recepta.

    I en vista de que «de lo que se come se cria», així ens va amb els bits: tot són perills, problemes i malalties. Com aquest: http://www.supersizeme.com/

    Respon
  • No podria estar més d’acord…
    Jo utilizo Mac i tinc l’ADSL-Router de Wanadoo i dono les gràcies a tots els serveis d’ajuda en línia i manuals varis per no donar-me mai resposta, això m’ha fet ser més espavilat i saber resoldre jo sol els problemes.
    Vaig accedir al router a través del navegador Safari d’Apple i el vaig configurar perfectament, dec ser un usuari avançat, i això que segons ells no es pot…

    Respon
  • oscar, tenies moltissims manuals a http://www.adslzone.net, el teu router hi es de ben segur, si no entens els manuals, podies preguntar al fòrum.. aixo es clar, amb castellà 🙁 però tens alternatives amb català com http://www.ajudaencatala.com 😉 saut!

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.