Open Source Life

«Open Source Life, Part 1» és un relat interessant sobre com els hàckers van fent i transmetent coneixement a través de codi informàtic, o llenguatges de programació, que no son res més que una altre forma d’expressar-se propera al llenguatge verbal. Tot plegat només es feia amb llibres, fins no pas tant.

El relat podria tenir el títol «Free Software life», però és el que té trobar enllaços al blog de l’Icaza.

Compartir

Entrada anterior
Màrqueting viral pel Firefox
Entrada següent
La lliçó BitKeeper

4 comentaris. Leave new

  • No se si esto va aqui es una duda… como haces para q funcione las etiquetas , ? es que probe el otro dia con wordpress tambien y no funcionaban, ¿sabes ke hay q hacer?

    Respon
  • Jo només uso l’abbr. Mira el codi d’aquest text i veuras com 🙂

    Respon
  • Traigo caliu ¬¬
    Estaba leyendo un artículo de noticias.com:

    Los Doce mitos sobre GNU/Linux

    Y mira lo que comenta un tal Cesar Maestro ¬¬

    Por mucho que intentes convencer con tus argumentos, LINUX a día de hoy no es una opción para la PYME y esta por debajo en muchos aspectos de otras plataformas con licencia, entre otros que LINUX es mas caro.

    En este link podemos ver los beneficios de WINDOWS sobre LINUX.

    http://www.globaliza.net/?idprod=20817lang=es

    Por supuesto que se de lo que estoy hablando, de que Linux no es una opción para la PYME, es decir no necesita 5 clusters de servidores 200 estaciones, más paquetes de oficina, más software a medida para la empresa, más licencias de servidores de bases de datos para los productos a medida.
    De todas formas, ciertamente es mas caro en Linux por esto mismo: Es más caro usar Linux porque se le dedica el tiempo y el dinero que un sistema como Linux requiere para ponerse a punto, es más caro porque he de pagar a alguien “especializado” que sepa manejarlo correctamente, y ese alguien va ha cobrar todo lo que pueda por algo que se esta descargando gratuitamente de Internet, aparte de un mantenimiento mensual poco justificado.
    Bueno y comparar Windows con un SEAT Marbella y Linux con un Ferrari es muy fuerte, mas bien diría lo contrario, la facilidad de conducción y seguridad de un Maranelo, a un SEAT panda Tuning, modificado vete a saber por quien.
    ¿Problemas con Windows? Yo no tengo, ahora si estas instalando freeware, software de kiosco, etc, o lo tienes instalado, es posible que tarde o temprano te de alguna incompatibilidad o error. Windows XP y 2003 Server, se puede decir bien alto que ha día de hoy es totalmente estable y con un soporte de primera.
    Las 6 ó 7 veces que he probado Linux en su opción de escritorio,(Workstation) después de utilizarlo muy por encima, ni una sola vez lo he podido apagar de otra forma que no haya sido tirando del botón RESET, se congela.
    Drivers para Linux muy pocos. Lo que la gente quiere y le pongo un ejemplo común, es enchufar su cámara digital al ordenador y ver sus fotografías, no como usted dice, buscar los drivers en foros de ayuda.
    También pienso como Joel no falta mucho para que empiecen a cobrar por lo que antes era gratis, llámalo licencia, actualización……IBM se encargara de buscarle nombre.
    Otro clavo ardiendo, ¡Linux no tiene virus! Entonces, porqué y como ejemplo este link, donde Panda ofrece Antivirus para Linux http://www.pandasoftware.com/download/linux/linux.asp

    He estado investigando y lo peor es que juraría que vive en Mallorca y que lo conozco en persona aunque no recuerdo bien que se llamara Cesar!!!!

    Respon
  • Coneixem el Cesar Maestro. Basta que cerquis el seu nom a Internet per saber quin és el seu estil amb els defensors del programari lliure.

    Per altre banda, a Noticias.com ara admeten (i cerquen) que empresaris publiquin els seus articles. Estan aconseguint que es converteixi en un web que fa tuf de club de venedors de cotxes de segona mà.

    ÿs penós que un informàtic es queixi que un sistema necessiti algú preparat per portar-lo i que, ai, vulgui cobrar! Per això passa el que passa en moltes instal·lacions Windows, on el més segur ÿ©s la instal·lació elèctrica perquè sí l’ha fet un professional que sap de què va. Amb el servidor s’hi atreveix qualsevol perquè és fàcil-fàcil-de-la-muerte: siguiente siguiente aceptar siguiente siguiente siguiente siguiente aceptar siguiente siguiente aceptar finalizar. La instal·lació elèctrica «arrampa» i per això no s’atreveixen.

    Els seus complexes viurien feliços a un món limitat a la seva capacitat i els seus referents. Posar 6 o 7 pics Linux i que se li pengi: a veure, quina distribució i versió era? Quin maquinari? ÿs un PC certificat per Windows, no per Linux. No és culpa de Linux, sinó d’uns fabricants que no amollen especificacions. Quan les podem saber, per enginyeria inversa (costa molt fer «drivers» així) les posem a les noves distribucions i les expliquem per aquests internets. Però si no es vol resoldre ni saber els 6 o 7 pics que diu són pocs. Podrien ser 70, si volgués. I què? La gent que vol ser lliure se n’ensurt i la mel no està feta per la boca de l’ase.

    Els manteniments poc justificats es poden demanar amb programari privatiu i amb lliure, però només mantenir amb privatiu. Si el programa és lliure i no agrada el manteniment, es cercar una altre empresa i podrà donar suport. Clar, és el que té ser lliure! Però si el programa es privatiu hi ha un proveïdor únic possible, el que té el codi. Si no se li paga el que demana no atendrà si no vol. ÿs el que té no ser lliure.

    Dir que ningú voldrà pagar per una cosa que es pot aconseguir de franc és negar la existència de:

    – Restaurants: tothom té cuina a casa i les matèries primeres –fins i tot precuinades, quina comoditat– estan a la venda a molts llocs.
    – Els advocats: les lleis i sentències dels tribunals són públiques i a molts països un es pot defensar a sí mateix.
    – Milers d’empreses d’aigua embotellada.

    Sembla que no sap que aquest antivirus de Panda que corre damunt Linux és per posar a servidors que lliuren correu als PC en Windows. Però és igual, qualsevol sistema pot tenir virus, hi ha qui diu que quan hi hagi més Linux també cauran. Però la realitat diu que els servidors Windows a Internet només són un 20% i els Linux passen del 60%. El 90% llarg de cucs per servidors són per Windows.

    En definitiva, ni cas. Hi ha gent que escriu perquè té teclat.

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.