Diuen que el comerç electrònic avança (encara que no ho posin gens fàcil)

logotip de 4BEn dir «encara que no ho posin gens fàcil» no estic pensant en els compradors, sinó en els venedors.

Sovint em demano perquè alguns comerços electrònics aguanten d’empeus a la xarxa. Sembla que segueixin l’exemple del Corte Inglés, un lloc on el fet de pagar sovint es converteix en una gimcana. Més d’un pic he deixat projectes de compra damunt els taulells de les caixes perquè no aconseguia trobar ningú que volgués cobrar. Per coses com aquesta –que trobo humiliant– només hi vaig per coses que no se d’un altre lloc on aconseguir-les.

Sembla que el disbarat s’ha encomanat al món dels bits enxarxats. En fer cervelluts anàlisi de l’e-commerce diuen que cada dia caramulls de cistells-e i carros-e carregats de compres-e queden abandonats-e als passadissos-e de les botigues-e i sufícies-e. La única cosa aprofitable de tot plegat és la feina que dona a carretades-e de consultors-e i usabilistes-e –que no se’n surten o no en saben-e prou, en vista del que tenim.

El cas de 4 Bancos

El cas que em fa escriure això: A Optize tenen bons preus i fins ara no he tingut cap problema amb el servei postvenda –amb devolucions incloses. Però pagar és una feinada.

El meu banc cobra massa comisió per les transferències, així que vaig escollir tarja de crèdit. Primer vaig passar per l’etapa –gimcanística– d’activar un codi de seguretat per la tarja. A Optize només cobren a targes protegides amb l’invent —Secure Visa nom, si no ho recordo malament. Bué, no em sembla malament, tampoc va ser gaire fàcil activar el codi, però ja és etapa superada.

En aquest moment estic engalavernat en un nou repte: esperar que desbloquegin la compra. Són 24 h? No, perquè han passat i encara no puc pagar. Seran 48? Una setmana? Cada intent de pagament allarga el moment que em deixaran pagar? Ha, qui ho sabés!

El motiu de la bloquejamenta és ben pintoresc, rotlle «Spain is different way of life». L’empresa 4B (que vol dir «4 Bancos»), tot i viure al 2006, encara demana la contrasenya de la tarja mitjançant una finestra emergent no solicitada. La finestra no emergirà si es té un navegador que les bloca, car avui –i 4 anys enrere també– només són carn d’espammers, pokeristes i venedors de locions per a fer créixer el cabell. Però no hauria de ser cap problema: el Firefox permet adonar-se de la circumstància i dir quelcom com ara «acceptar les finestres emergents de 4B». Ho faig, tot avançant un poc més en la gimcana. Però ai, el 4Bancos només donen una oportunitat per entrar la contrasenya! Sí, la que es va fondre amb la finestra emergent blocada. No podem entrar ni tant sols dos cops la contrasenya. Ja podrien ser tres, com als caixers del carrer, però no: Internet és més terrible que el carrer –per a ells que semblen emmarats de finestres emergents, clar. A l’hora de programar sembla que dediquen més esforços per atendre els estafadors que no pas per atendre els clients. Això inclou Optize, que ha fet tot un desplegament (planes –no emergents– d’avis, correus) per no perdre els pagaments rebutjats per 4B. Sembla mentida.


Clic a la imatge de dalt per a veure l’error complet. A Optize s’ofereixen per solucionar-ho amb una transferència. També ho fan per correu. Tot indica que 4B també és un problema per a ells.

Compartir

Guru

Entrada anterior
Més nyaps a webs oficials del referèndum sobre l’Estatut
Entrada següent
Fora cridades anònimes

2 comentaris. Leave new

  • Jo ja no vaig passar de l’etapa d’activació. Amb el Sabadell la cosa va ser directament impossible. Com que el Sabadell no em cobra gaire per les transferències resultà que era més barat pagar la comisió per la transferència que el càrrec per fer servir la “visa segure” 😉

    4B per una altra banda no ha esta mai una empresa de tecnologia puntera. La pàgina de telepago 4B fins fa poc t’ordenava les remeses per ordre ascendent, amb la qual cosa si tenies moltes remeses de visa (com era el cas) tenies que passar pàgines i pàgines fins arribar a la darrera. De preparats per la web res de res! Molt patater tot plegat!
    Em va costar deu i ajuda que m’admetéssin remeses amb el codi d’autorització i coses normaletes, com un calendari que no t’obligàs a seleccionar la data del desplegable van ser “missió impossible”.

    Després ens extranyarem de que el comerç electrònic no avanci! Entre els bancs, les línees de comunicació i l’administració fan tot el que poden per a posar-hi entrebancs!

    Respon
  • Antoni, sovint em sorpren la quantitat i varietat de les teves activitats relacionades amb bits! Beníssim 😉

    Respon

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.