Campanya «De disseny defectuós»

imatge de marqueting per la campanyaNavegant pel web del projecte GNU hi he vist un banner cap a la campanya Defective by Design.

Amb quatre cops de GIMP n’he fet una versió amb les mides que se solen portar pels banners –el de la FSF és molt gran– i amb el text explicatiu en català. Des d’ara serà a tots els apunts d’aquest blog. Perquè molts el llegiu pels fils de subscripció, allà també hi veureu el banner.

Feu clic aquí si voleu veure les modificacions del wp-rss2.php. En cas d’usar el banner, copieu-lo i mirau de lincar-lo des del vostre servidor.

ÿs important que el DRM no aconsegueixi cap acceptació social. Algunes megacorporacions fan anques enrere en veure que els clients s’enfaden.

DRM és un acrònim que significa Digital Rights Management a la propaganda i Digital Restrictions Management a l’hora de la veritat.

ÿs un invent per a perdre drets, al món digital, que són ben naturals i lògics al món real. Imagineu un llibre que té les planes en blanc quan el voleu llegir a una habitació diferent que la declarada en el moment que el vau comprar. O en voler-ne fer una segona lectura. Si passés, seria un llibre amb DRM. No trobarieu que és defectuós? Sí, però ja són al mercat. De moment només podem fer campanyes educatives en contra i no comprar ni usar [1] res que porti DRM.


[1] En diuen consumir i a naltros consumidors, fent tota una declaració d’intecions del que significam per als defensors del DRM.

Entrades relacionades

3 Comentaris

  1. ostres si! Precisament avui he anat a la plana de la GNU en busca d⿿inspiració i també ho he trobat. Només de la rialla que he fet ha valgut la pena aixecar-se 😀

  2. Pingback: N’estic tip de més restriccions | utupia

  3. Els aparells aquests de la megacorp de la poma són més perillosos del que la gent es pensa 🙂

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada