Fanàtics perillosos

Eric SchmidtOn són els veritables fanàtics radicals perillosos del ram informàtic?

El CEO de Microsoft, Steve Ballmer, ha jurat que acabarà amb Google, el líder de les cerques a Internet.

Quan Mark Lucovsky li va dir que deixava Microsoft per treballar a Google, Ballmer llençà una cadira fins l’altre banda de l’habitació, copejant una taula del seu despatx. Lucovsky explica que a continuació va amollar un raig de flastomies contra el CEO de Google, Eric Schmidt:

Fucking Eric Schmidt is a fucking pussy. I’m going to fucking bury that guy, I have done it before, and I will do it again. I’m going to fucking kill Google.

[El puta Eric Schmidt es un puta maricón. Enterraré d’una puta vegada aquest tio, ho vaig fer i ho tornaré a fer. Acabaré amb el puta Google.]

–Document legal escannejat al John Battelle’s Searchblog.

Steve BallmerPossiblement a Microsoft tindran problemes i cal esperar reaccions així. El model de programari privatiu té greus problemes tècnics, però sobretot ètics. Els tècnics es poden solucionar de formes humanament gelades i amb diners, però no pas els ètics. El desdeny per l’ètica dóna lloc a fanatisme i radicalitat. Fet i fet, són els ingredients de l’atàvica manera de mantenir dempeus allò que el raonament no aguanta. Per tot plegat cal esperar reaccions agressives emmarades de fanatisme corporatiu. Agafeu els xubasqueros.

No és que Google sigui cap meravella, però almanco sovint té en compte alguns formats oberts, un manera de fer les coses sistemàticament menyspreada, atacada àdhuc, per Microsoft.

Actualització: A Microsiservos hi trobareu més detalls.

Mark Lucovsky

A Microsoft Watch expliquen que en Mark Lucovsky portava 16 anys a Microsoft i era un enginyer clau a la casa. Va deixar Microsoft, discretament, el novembre de l’any passat. Cal no confondre el seu cas amb un altre recent i sonat que va servir per aixecar un plet de Microsoft contra Google: el fitxatge del Dr. Kai-fu Lee.

En Lucovsky va escriure algunes reflexions interessants al seu blog. Diu que creia amb la forma de distribuir programari que té Microsof i que la coneixia bé:

Being a 16 year Microsoft veteran, a Distinguished Engineer, key architect and code writer for windows, architect of the largest source code control and build system ever attempted, I deeply believed that Microsoft knows how to ship software. We know how to build it, test it, localize it, manufacture it, charge lots of $$$ for it, etc.

Però el món del programari ha canviat i ja no hi creu. Explica el que s’estorben en arribar fins als usuaris les millores de programes del Windows, fins i tot de la plataforma .NET de Microsoft (de la que ell n’era un enginyer important). A continuació recorda el fàcil que és que els usuaris, en poques hores, vegin canvis a un programa basat en el web. Usa Amazon i les aplicacions web com exemple. Jo hi afegeixo els programes lliures que no estan basats en el web: totes les distribucions presenten versió nova cada 6 mesos. Algunes, com la versió Sid de Debian, tenen actualització constant. Qualsevol pot instal·lar la versió diària del Mozilla Firefox o Thunderbird, les Nightly Builds. Tant programari lliure nou pot arribar a fer basarda! Per això hi ha distribucions per tots els gustos, els prudents i cassolans també. I es que el programari és just el que diu en Mark Lucovsky en tancar l’apunt:

I would argue that Microsoft used to know how to ship software, but the world has changed… The companies that “know how to ship software” are the ones to watch. They have embraced the network, deeply understand the concept of “software as a service”, and know how to deliver incredible value to their customers efficiently and quickly.

L’apunt és del 12 de febrer de 2005, quan ja no feia feina a Microsoft.

El destacat és meu per recordar que a l’hora d’explicar el bit lliure diem, ja fa estona, que els programes han de ser un servei en comptes d’un producte. Ho diu en Richard Stallman al Manifest GNU que va servir per engegar la cosa, o en Barahona a un article ben interessant.


Fotos: Wikipèdia, material gràfic oficial al web de Microsoft, centre de premsa de Google.
Vist a Slashdot.

Compartir

Entrada anterior
El pensament dèbil aplicat al bit
Entrada següent
Un tornavís a París

1 comentari. Leave new

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.