Ja he deixat Livehost i som a un lloc nou: Downtown Host.
Des de que algú –que no vull saber ni qui és– va comprar Livehost, el servei era un quan-pixa-rellisca, perquè no estan gens preparats. Una mostra: Spamassassin deixava de funcionar i vaig obrir una incidència. La primera reacció fou:
Make sure its turned on, and that you have the filters turned on to delete them when they are marked.
I clar que està turned on. Estic parlant d’un servei que està turned on i no funciona. Dono més detalls, dic que cap missatge no hauria d’estar sense capçaleres del Spamassassin i n’arribaven moltes sense, cosa que indicava que deixava de funcionar. Em demanen capçaleres per a veure-ho. No diuen res en dos dies. Jo vaig insistint: estic rebent molt spam. I no se’ls hi ocorre res més que respondre això:
There is not much we can do about the spam, the more you get the more spamassasin learns its spam, and will start to tag it.
Sí, em van caure a terra, un per cada camal: plink, plink, plink, plink…
Vaig respondre amb un totes les ordres de crontab
on s’hi veia com cada dia enviava tot l’spam al servidor i després l’entrenava. Tot seguit vaig començar a cercar un lloc nou. Em feia molta vessa perquè volia dir temps que ara mateix no tenc, però Livehost també em feia tudar molt temps darrere dois. Arreu demanava:
- Si hi tindria accés per SSH.
- Livehost funciona amb el cPanel incumbent: la exportació i importació dels llocs amb les eines del cPanel és de refiar? No vull heretar problemes del lloc actual, un sac de problemes.
Cerca que cercaràs
Que responguin ràpid és un indici, i gairebé tots ho fan. Alguns només deixaven SSH per un compte, el principal. Altres en volien $20 per obrir-lo –i per compte. A Downtown Host digueren «no problem» pel SSH i s’oferiren a fer la migració de franc des del lloc anterior. Uns dies després van tornar a escriure «perdona que et molesti, no tens cap pregunta més? podem fer qualque cosa més?», i em semblà un segon bon indici. Aleshores vaig cercar històries sobre l’empresa i totes les crítiques eren bones. Porten 5 anys fent hosting.
Vaig aprofitar l’oferiment per a demanar si tenien el PHP4 com a mòdul o CGI. A Livehost m’havien canviat –sense avisar– cap a un servidor amb el PHP4 fent de CGI, cosa que m’impedia usar bé el Mediawiki a wiki.bitassa.cat. M’havien dit que es quedava així «per motius de seguretat, punt». La resposta de Downtown Host estava bé: «el PHP4 en CGI és un cau de problemes, ho sabem i el tenim com a mòdul. El PHP5 és un CGI, però per a poder donar els dos PHP simultàniament». Això em va decidir.
La migració
Tot d’una van posar en marxa la migració entre els cPanel. Em digueren que s’estorbarien, perquè el servidor a Livehost anava molt lent. Els respongué que sí, ara mateix la càrrega és load average: 7.29, 6.56, 8.17
. Em van contestar que aleshores farien més via, perquè en avisar-me estava a 18!
La migració amb els cPanel no va anar bé del tot:
Una part és inevitable: perd els forwarding
dels comptes amb domini .CAT, deu ser un bug del cPanel –vaig avisar-los i em digueren que en prenien nota, era el primer TLD .CAT que hostatjaven.
L’altre part és coneguda: cPanel no importa els canvis al DNS.
La darrera part fou cosa meva: al obrir el compte vaig voler que l’usuari relacionat amb el domini .CAT fos el principal, i a Livehost era secundari perquè va arribar després. No coincidien els noms d’usuari i destí entre Livehost i Downtown Host, es creuaven àdhuc, i van haver de tocar prou coses a mà. Ho feien a mida que trobava els problemes. El darrer fou el path
del PHP: aquest blog no funcionava perquè cercava l’usuari incorrecte pel bitassa.cat. El problema s’hauria arreglat tot d’una si no fos perquè ahir divendres estava fora de casa, a la ràdio, i no pogué estar-hi damunt. Quan vaig arribar, a la nit, vaig trobar una resposta dient que no podien veure el problema; vaig explicar-ho millor i en deu minuts estava resolt.
El recomano?
Fins ara a Downtnown Host han estat ben amables. Encara no he usat el servei oficial de suport perquè hem anat seguint el fil de la primera consulta, tot per correu electrònic. I també parlen espanyol, són de Miami –m’ho van recordar un parell de pics, el meu anglès és terrible.
El servidor va molt ràpid, però també pot ser que usi una màquina nova amb pocs usuaris encara.
Explico tot el que ha passat perquè és prest per a dir definitivament si és o no un bon lloc. Ho faig perquè he rebut molts missatges d’antics usuaris de Livehost. Alguns són d’amics a qui vaig recomanar Livehost quan era un bon lloc. També passa que prou illencs, per l’efecte boca-orella, van contractar-hi espai mentre ho portava el Thomas Tremain, un bon professional que resolia tots els problemes. Sembla que vaig ser el primer mallorquí allà, i suposo que el boca-orella m’incloïa a l’història, cosa que ha fet que ara rebi missatges de gent que ni tant sols coneixia: «també tens tans problemes? has trobat un lloc nou? quin? ens ho diras?». Idò queda dit.
Ah, si finalment compreu Downtown Host, també podeu fer-ho entrant-hi des d’aquest enllaç i tindré propina. No és res important, però l’experiment xarxaire em fa gràcia, mira.
5 comentaris. Leave new
Jo sóc un dels que t’he estac consultant i crec que vaig ser que te va avisar del canvi de mans de LiveHost…
D’aqui a un temps et tornaré a demanar com continuen aquests de Downtown Host…
M’ho miraré, si em mudo tens propina 😉
[…] Despr� de patir el mal servei de Livehost i seguint el consell den Benjamí he canviat el servei de hosting d’aquest blog a Downtown Host. […]
Estic pensant en comprar un hosting. Després d’uns mesos, encara el recomanes?
Vinga, salut 😀
dGil: de moment funciona bé.