No record ni quan ni perquè vaig subscriure’m al HP eNewsletter. Consisteix en un correu, de tant en tant, amb noticies comercials i tecnològiques de l’empresa.
Degué ser abans que descobrís el pràctics que són els RSS –al menú d’aquest blog hi trobareu un enllaç cap a un apunt on intento explicar què són els fils RSS. Des d’aleshores no em subscric a res si no és per RSS. Quan rebo missatges semblants al HP eNewsletter m’hi dono de baixa. Si el tema m’interessava, tot seguit vaig a cercar l’equivalent en RSS. Gairebé mai no el trobo, i he arribat a la semi-conclusió –les conclusions són perilloses i poc estimulants– que els que al 2008 encara s’aferren al correu pateixen matussalemitis.
Al que anava: avui he constatat que a can HP no estan interessats en saber quin potencial tenen els fils RSS. No era a la llista de motius pels que he demanat la baixa, i el meu cas ha anat a parar al sac dels «otros».
Vull esporgar el correu electrònic fins què només hi arribin missatges personals. El consulto amb el telèfon mòbil, quan no som a casa, i hi vull pocs missatges. Els de les llistes de correu arriben al GMail perquè és una bona eina per a cercar-hi el text quan haig de menester informació tècnica, qualcuna que record haver vist a qualque llista de correu.
Des de que el programari antispam fa tant bé la seva feina, ja no tenc recança per a donar la meva adreça. Així no haig de recordar, mantenir ni consultar diferents adreces per a diferents serveis web. Però sovint aquestes altes també suposen que caigui «newsletter», i aquí és on vaig col·leccionar massa correu. D’alguns llocs no me n’agradaria perdre el fil de les novetats. Els RSS en són la manera més pràctica i elegant –per poc intrusiva. Però no n’he trobat enlloc. Què li farem. Potser arribaran els canvis quan un nombre important d’internautes fem nostre el mantra «un servei sense RSS és un serveix que no existeix per mi».
Per cert, llegir el correu al mòbil va prou bé: estalvia moltes cridades inoportunes quan saben que llegeixes el correu onsevulla. Però tanmateix no basta llegir; cal enviar respostes ràpides, des del mòbil, per a mantenir la confiança.