El fil conductor de la conversa és com aconseguir organitzacions digitals pensades, des del primer minut, perquè puguin escalar i esdevenir productes mundials. Per al David, cal prioritzar l’impacte.
Has d’optimitzar i automatitzar perquè cal treballar com menys, millor. Cal prioritzar per impacte, fent el que serveixi millor a l’usuari, faci feliç a la gent i augmenti les teves mètriques. El com ho fas, l’execució, mai no requereix gent escalfant cadires.
Napoleó reservava els més ganduls, però més productius, per a la logística perquè estalviarien feina a l’hora de moure material i tropes.
David Arcos.
Parlem d’infraestructura (cloud, xarxes) i software de tots els nivells (també el no-code), però també de tot l’ecosistema digital emprenedor, rols necessaris i metodologies per a crear organitzacions d’alt impacte.
Algunes metodologies en les quals potser us interessa aprofundir després de sentir el capítol:
- Genchi Genbutsu, un principi bàsic a Toyota.
- Kaizen, millora continua.
- Kanban, flux de desenvolupament.
- Llei de Conway: «Qualsevol organització que dissenyi un sistema (definit a grans trets) produirà un disseny l’estructura del qual és una còpia de l’estructura de comunicació de l’organització». Té una maniobra inversa.
Moltes gràcies per escoltar-nos 😊