Cap de setmana sense ajuntaments virtuals a Mallorca

De tant en tant vaig al web de la Mancomunitat del Pla de Mallorca, mem si ja volen informar als ciutadans que no són clients de Microsoft. Idò no hi he pogut entrar. Perquè la cosa està relacionada, tot seguit he partit cap al web de l’Ajuntament de Sineu. Tampoc no funcionava. He sabut què passava en repassar els fils de subscripció i trobar aquest apunt del Biel Frontera.

Cebolletada

La cosa em porta records. Em demano si també m’hauria caigut tot l’ajuntamentam a jo, perquè sembla que vam estar prop de fer aquest projecte.

Devers el 2000 (o el 2002?) demanaren idees per a webs d’ajuntaments mallorquins; qui tingués les millors, faria el projecte. En Ricardo, Atlas i jo omplirem un patracol de folis. Ens van dir que eren les millors idees, però que ens havíem passat: «això ha sortit de mare» (sic).

Anul·laren la petició d’idees i convocaren un concurs públic, amb tota regla, on hi demanaven un bon nombre de les nostres idees. Ho guanyà un altre. Ens digueren, en una carta oficial, que la proposta guanyadora era un poc més barata (no gaire), que oferien suport i un termini de lliurament més curt. Naltros vam pecar de novells amb els concursos públics i diguérem formació a una cosa que incloïa suport, però sense esmentar la paraula a la redacció. Tampoc no sabíem quan flexible era la data de lliurament, detall que aprenguérem en veure que la data real de posada en marxa fou més enllà de la que nosaltres havíem proposat.

No res, que en veure tants ajuntaments caiguts al web, tot un cap de setmana, la paraula suport m’ha fet recordar tot això. No dic que l’empresa que va guanyar en sigui el responsable, perquè aleshores el projecte consistia en muntar la una infraestructura de fons. Del dia a dia se n’encarregarien altres professionals del bit, d’ací el nostre èmfasi en la formació –que evidentment comportava suport. No se qui ho porta avui, perquè un cop feta la infraestructura hi hagué més concursos als que ja no ens presentarem i vaig perdre el fil.

Compartir

Entrada anterior
Tot és relatiu… o no
Entrada següent
Rosa García: el meu ratolí funciona sense contracte de suport

4 comentaris. Leave new

  • La mayoría de administraciones públicas, al menos en Mallorca, han optado por controlar internamente sus servicios de hosting, incluyendo servidores web y bases de datos. Tiene sentido, ya que a ningún ciudadano le hace mucha gracia que la responsabilidad del tratamiento de los datos de sus transacciones con la administración recaiga en empresas privadas. Además, a los políticos, sobre todo desde el caso Bitel, se les ponen los pelos como escarpias al pensar que no van a tener controlada la privacidad de sus comunicaciones.

    Hasta aquí todo bien. Sólo hay un “pequeño” problema, los profesionales de los centros de datos de estos organismos suelen ser válidos, estan bien formados y resuelven cualquier problema con relativa solvencia. Eso sí, de lunes a viernes y de 8 a 15. Con lo que si se cae un sistema el viernes por la tarde pues hasta el lunes nadie hace nada.

    Por tanto, la respuesta a la pregunta que te haces es sí. Si hubieses ganado tú aquel concurso de hace 7 años, nada hubiese cambiado. Pasa en CILMA, pasa en CIM y pasa en CAIB, si se cae algo en fin de semana, hasta el lunes no esperes mejoría.

    Respon
  • Gràcies pupas, se que ho resolen ràpid en els horaris que dius. També he vist més casos de coincidència amb no funcionar en els horaris que esmentes. Potser amb torns es podrien adaptar al que suposa un servei a Internet –i possiblement queixar-nos ajuda a que els creïn sense sobre-explotar ningú, sinó amb més llocs de treball 😉

    També se d’empleats que fan feina fora d’aquests horaris, sovint per avançar feina, però no per a emergències. Vull dir que hi ha gent prou pencaire, no s’ha d’atribuir a deixadesa ni manca de preparació.

    Respon
  • Veig que el que va passar el cap de setmana del 3-4 de febrer no és un fet aïllat.
    Aquest cap de setmana, 14-15 d⿿abril, tampoc funcionen les webs dels ajuntaments de Mallorca, ni infomallorca.net i altres.

    I no estic d’acord amb pupas… encara que els servidors estiguin gestionats per organismes públics, aquests haurien de tenir un servei d’incidències continuat (i més si s’està donant un servei a gairebé tots els ajuntaments de Mallorca).

    Respon
  • Biel,

    Em sembla que en el fons coincidiu amb el pupas: les emergències són una cosa que vol contractes. Del que diu el pupas es desprèn que no hi ha aquest contracte, i aquest és el problema.

    Que és un tema que vol contractes ho sabem al menéame, que l’hem de vigilar entre el Ricardo i jo… si poguéssim ja ho hauríem contractat, perquè és un pal, no t’ho lleves del cap. Estàs sopant, afaitant-te o anant en cotxe i et demanes si haurà caigut 😀 Més d’un pic una cridada d’algú de la comunitat (molt d’agrair) ens ha arribat a hores gens hàbils, i cal posar-s’hi. Perquè som naltros, però com demanes això a un empleat si no està contractat per això?

    Per la importància que Internet té pel lleure, és important que funcioni aquesta part els caps de setmana. Si algú ha vengut pensant «en arribar miraré què hi ha de nou a infomallorca.net» –és l’objectiu d’aquest lloc– haurà enyorat el paper 😉

    Respon

Respon a Benjamí Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.