Perquè és complicat fer diners amb la TV i ràdio a internet?

Alguns companys de Ràdio i Televisió de Mallorca m’han comentat la possibilitat de seguir fent feina a internet. Els hi he dit que és difícil fer calaix amb cap projecte audiovisual a la xarxa. Que si ja ho és a nivell estatal, centrar-se en Mallorca és pràcticament impossible sense diners públics. El motiu, pel finançament públic, hauria de ser que ningú no ho farà perquè no aconseguirà doblers privats, però que és socialment rendible perquè les persones, associacions i empreses mallorquines tinguin un mitjà que expliqui què fem a ca nostra; la divulgació és prou necessària a «la societat de la informació i el coneixement». Idò precisament això, l’ajuda pública, és el que el Govern actual nega per una ràdio i la televisió de Mallorca. Veig inviable econòmicament cap projecte de ràdio i TV local a internet. Com a molt fer feina de franc amb l’esperança d’aconseguir visibilitat i qualque bolo fora de Mallorca –cosa que no hauria de fer falta si a internet hi queden les feines que hem fet a RTVM.

Al Mallorca en Xarxa de dissabte passat en Joan Carles Martorell ens va explicar molt bé perquè és complicat fer diners amb la ràdio i TV a internet. Aquí teniu el tall:

Mallorca en Xarxa 20-08-2011: tall audiències a internet by Benjamí Villoslada Gil

Després, a micròfon tancat, en Joan Carles ens contava que el model de RTVM seguia prou bé el de la PBS, un exemple de ràdio i televisió pública ben feta.

El programa complet és a Blip.TV i al lloc oficial de RTVM en un mp3 –per a devallar abans que no tanquin el web.

Compartir

Entrada anterior
Entrevista pel capítol «Ciberactivistes» al programa Latituds del Canal 33
Entrada següent
Darrer Mallorca en Xarxa

1 comentari. Leave new

Respon a Joan Carles Martorell Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.