Manteniment de Telefónica (3 de 3): no fem manteniment als infidels

La saga «Manteniment de Telefònica» arriba a la tercera entrega: «No fem manteniment als infidels». Del creador de «Si no uses Windows, no audito el teu ordinador» i «Si no uses Windows, no tens manteniment de maquinari». No us perdeu aquesta apassionant trilogia on es creuen complicitats entre maquinari i programari. El Windows vol tot el poder. L’aconseguirà? Serà MacOS qui el destronarà? Podrà més el glamour de la poma que la força del nyu i les habilitats aquàtiques del pingüí? Quedeu atents a la vostra connexió. Només a monitors seleccionats. In stereo where available.

Diuen que el manteniment inclou maquinari però també solucionar problemes del sistema operatiu. Només estan preparats pel Windows, i només podem contractar-ho si usam Windows. No existeix la possibilitat «repara’m el monitor si no es connecta però mai no et podré fer cap pregunta sobre allò que hi vegi quan sí es connecta». Perquè no em donen el servei, rebré un descompte a la factura mensual que lleva el singlot: 2 Eur i busques.

Jo m’ho mir com que per 2 Eur i busques no tindré una garantia permanent de maquinari, cosa pinta molt bé pel preu –no sé si a l’hora de la veritat el servei és tant bo com el de 3 anys de suport de can Dell, per exemple.

ÿs veritat que el maquinari i el programari poden estar molt lligats en algunes situacions. Per exemple, el monitor no es connecta perquè no està ben configurat i no perquè s’ha romput. Això explicaria la decisió de Telefónica. Però no puc entendre la negativa pel meu cas.

A veure si m’explic: si llences al mercat un producte que discrimina una part de la clientela per la teva falta de sensibilitat, vista, empatia, preparació o per excés d’arrogància [1]. aleshores no maltractis un client que t’assegura que no et farà cap pregunta del Windows, que es conforma amb només el manteniment de maquinari. Si s’avaria una placa, el monitor, se sap amb un testador electrònic, no importa cap Windows. Que t’assegura que no et demanarà res sobre cap configuració del GNU/Linux, i que s’espavil·larà quan el sistema operatiu sia el problema. ÿs un client putejat, perquè està en desavantatge davant els que sí podran fer preguntes del Windows. No el putegis encara més castigant-lo sense un manteniment que té bon preu perquè, entre d’altres coses, està pagant una de les ADSL més cares i lentes d’Europa. Aquest client que té vetat el manteniment en realitat l’està pagant; el seu que no té i el d’altres usuaris –exprimits– d’ADSL de Telefónica.

Quan no hi ha motius tècnics ni humans per una decisió només queden els dogmes. Només la fidelitat religiosa pot provocar aitals exclusions. D’ací el títol d’aquest apunt de blog.

Supòs que potser algú, després de llegir això, sent empatia amb Telefónica. «Una empresa tant gran no pot fer excepcions amb tu, qui t’has cregut que ets?». Li recoman que llegeixi el Manifiesto Cluetrain; així serà el tracte als clients el Segle XXI. La Xarxa fa que una persona, un client, només un, pugui fer més renou que una organització de milers de consumidors del Segle XX.


[1] No haver-se preparat més que en Windows aplica a totes aquestes mancances.

Compartir

Entrada anterior
Incivisme
Entrada següent
Microsoft al Parc Bit

11 comentaris. Leave new

  • Esperava aquesta entrega amb impaciència n_n
    Trob que no es just, evidentment, perquè jo també m’hi he trobat. Uso Mac OSX i quan crido el servei tècnic sempre em responen: “Vaya a inicio …”. Moltes suposicions …

    Respon
  • Es veu que un u per cent del mercat els sembla menyspreable. A més de no tenir cap sensibilitat pels clients, tenen molt poca visió de futur.

    Respon
  • Que es pot esperar de Telefonica? Ha quedat demostrat moltes vegades que maltracta als clients i que se li enrefot si s’emprenya per que son dominants al mercat. A mes donen serveis (o mes aviat intenten donar) amb personal clarament poc (o gens) qualificat.

    Respon
  • noi, jo també estic tipa d’aquesta manca de sensibilitat pels que emprem Mac, i també estic fins al capdamunt de telefònica, sobretot de movistar. heu trucat mai ha movistar per a qualsevol cosa i heu trobat que aquell dia “sí” que tenen el sistema operatiu i no estan fent ni “mantenimiento” ni “mejoras”? jo mai.
    tornant a tema Mac: vaig comprar un mòdem USB de movistar, l’únic model que em mig asseguraven que funcionava amb Mac (la venedora de la “tienda movistar” deia que no i el tècnic de movistar, per telèfon, que sí). no vaig aconseguir en tres dies que funcionés ni trobar cap tècnic que em pogués ajudar. finalment, un d’espavilat em va dir que sí que funcionava amb Mac però que “los drivers no vienen, los tiene que bajar usted de la web”. i jo, tipa de tres dies de lluita, no me’n vaig poder estar: “i d’on coi vols que els baixi, si no tinc connexió, tros de quòniam??? si pogués connectar a internet sense e mòdem usb creus que estaria perdent el temps per intentar connectar aquesta martingala que no té drivers???”

    Respon
  • Claro, yo opino igual.

    Respon
  • perdoneu que el comentari no vaja relacionat amb el tema del post. Fa algunes setmanes que em passe per ací perquè m’interessen els temes vinculats amb la tecnologia. De fet, he pensat en el bloc davant un problema que m’ha sorgit i és que m’agradaria contractar internet mòbil, però no n’he sentit parlar gens ni mica… vaig molt pedut i tinc el problema que em mude a una finca vella on no hi ha possibilitat (és molt cara) de ficar una línia de telèfon o fibra. M’ho recomaneu? Quin em recomanaríeu? MOLTES GRÿCIES!!!

    Respon
  • german: no tenc experiència personal ni n’he vist prou d’altres sobre el que demanes. Em sap greu. Potser algú altre llegeix això i vol usar els comentaris.

    Respon
  • hola Benjamí, t’agraïsc molt el comentari i l’oferiment que has fet als lectors del teu bloc què em contesten a través d’ell. Comence a tindre més clar quina opció triar… finalment m’estic decidint per la línia [encara que serà ridiculament car… maleït monopoli!], però és que l’Internet mòbil és encara més ridículament car… ja vorem què faig finalment… gràcies de nou!

    Respon
  • Per que no mires d’engegar alguna cosa amb http://www.guifi.net, si no ets tècnic, segur que coneixes algú que et podrà ajudar. Sort!

    Respon
  • Una meravella les fotografies de la Catosfera! He voltat pel teu flickr i he vist que ets tot un expert en quant a captar instants i encara, a ser possible, fer-los més bells. Ah! I has estat a NY!!! Saps que em fas enveja? ÿs el meu somni anar-hi algun dia, tot i que pel teu post he d’interpretar que no et va acabar de fer el pes? Quan penso en NY em ve al cap (permet-me fer-te el comentari aquí ja que no he pogut al post); arquitectura, jazz, films en blanc i negre dels anys 40 i 50, museus, llibreries, teatre i musicals, Woody Allen (com no 😛 ), encara que segur que, com tot té la seva part negativa, clar.
    En fi, que m’alegro haver tornat a coincidir amb tu i amb na Maria Victòria a l’acte de la Catosfera aquest dijous passat! 😀

    Respon
  • Moltes gràcies Caterina! Encantat per la trobada, també 🙂

    Sobre NY és veritat que hi ha tot això que dius, però no és fàcil veure-ho. La part comercial ho tapa tot. Jo no vaig poder-ho trobar. Potser en un segon viatge. Em va semblar que calia la orientació de qualque nadiu, ensenyant alguns racons del NY interessant però poc visible.

    Respon

Respon a Manolo Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.