La web mitjançant ADSL de Telefónica continua sense funcionar a Sineu

Vaig explicar la primera part de l’aventura aquí –comentaris inclosos. La segona part, avui, és que el web ha tornat a una lentitud desesperant.

He tornat a cridar al 901 357 000 i han analitzat la meva connexió ADSL. M’han dit que funcionava bé i ràpid. He insistit que sí, perquè el problema no és a l’ADSL sinó al proxy caché. La resposta ha estat que en això no hi poden fer res. He demanat com era possible que no poguessin fer res per arreglar una cosa espatllada que ells havien instal·lat a la meva connexió ADSL i que era obligatòria per mi, imposada per ells. A qui havia de demanar que m’atenguessin idò? Ha insistit: «nosotros no damos servicio sobre el proxy caché, hable con un comercial a ver si ellos le pueden decir algo». M’ha enviat cap al 1004.

Saber amb qui havia de parlar, al 1004, ha estat una odissea. Els robots de les centraletes acabaven enviant-me cap al 901 357 000 i penjant. Finalment he aconseguit parlar amb una comercial i clar, ella no sabia res de qüestions tècniques i només sabia que la connexió de 3 mpbs (la meva) duu proxy caché i la d’1 mbps no. Em proposava baixar a 1 mbps, però l’operació són 4 dies. 4 dies 4 sense poder usar el web –o sí, a estones, perquè el proxy caché falla la major part del temps però no seguit.

He amollat quan frustrant era no aconseguir que cap tècnic volgués revisar un problema ben diagnosticat per jo. Normalment cobro per diagnosticar problemes de xarxa. Si configurava un proxy al meu navegador, un que estigués fora de la seva xarxa ADSL, ell quedava per damunt del seu proxy caché, anul·lant-lo i aleshores la connexió web funcionava. En comptes de donar-me les gràcies per la diagnosi i posar-s’hi, estaven pagant la meva feina a base de fer-me el buid i negant-se a ni tant sols mirar-ho. Ni per damunt. Oferint-me una solució denigrant: «baixa la qualitat de la teva connexió des de 3 mbps a 1 mbps i ja no tindràs proxy». ¿Hauria d’anar a cercar alguns contactes que tenc a Telefónica per aconseguir que em fessin cas? No hauria de fer falta cap favor perquè arreglin una avaria clamorosa.

Ella deia que no n’entenia, de tècnica, però insistia en el mateix que el tècnic anterior: el proxy caché no és cosa seva. ÿs igual, també és una postura insostenible des del costat comercial, i he posat una metàfora: vas a un restaurant i l’amanida et provoca gastroenteritis. Reclames i et responen que allò va passar amb la pastanaga al plat, i que no és cosa seva. M’ha dit «no es lo mismo» i s’ha quedat tant ample. Jo tenia clar que la seva capacitat d’anàlisi era nul·la i el seu to era de cansada amb les meves històries, així que m’ha enviat cap a un tècnic. Li he explicat que ja ho havia provat i que el tècnic m’enviava cap a ella. Després que el robot m’acabava enviant al 901 357 000 on són els tècnics, i aquests diuen que el proxy caché no és cosa vostra i em tornarien a enviar cap a ella. M’ha donat una fórmula per aconseguir que el robot m’enviés a uns altres tècnics.

He comés un error amb el nou tècnic de Telefónica. Ahir contava, a l’apunt anterior, el delicat que és parlar amb ells. Que cal preparar-se molt bé abans per a no dir res inconvenient, doncs estan entrenats per a trobar qualsevol escletxa que els permeti no atendre’ns. El meu error ha caigut quan l’operador volia trobar un problema a la configuració del Windows XP que m’impedís navegar. Li he dit que tenia cinc ordinadors i cap amb Windows, tots amb GNU/Linux. Me n’he adonat tot d’una que l’havia espifiat: «ara dirà que el GNU/Linux no està suportat i s’haurà acabat». Però no. M’ha dit que com podia ser que jo tingués cinc ordinadors connectats si el meu router ADSL només té quatre sortides. He dit que tenia un switch. Aleshores el problema era aquest switch, segons ell. No escoltava cap argument vàlid: que sí puc navegar a través d’altres proxy (i aquest switch hi és), que he analitzat paquets de xarxa, que és un switch ruc de 30 Eur, que no tenc cap firewall… res. ÿs increïble com aquest individu ha evitat atendre’m:

— Jo: Haga un reset de su conversación, olvídese de los últimos 30 segundos: tengo cuatro ordenadores.
— Ell: Pero usted dijo que eran cinco.
— Conté mal.
— Cinco ordenadores necesitan un equipo del que no nos hacemos responsables.
— Es igual, si lo tengo le aseguro que funciona bien.
— Es lo que usted dice, pero nosotros no podemos saber si funcionan bien.
— ¿Y en cambio sí insiste sobre algo que yo le dije y tampoco puede saber, que tengo cinco ordenadores? ¡Son cuatro!

M’ha enviat a un altre servei tècnic.

— Jo: Ya estoy hablando con el servicio técnico, ¿no? (una altre cridada i més robots no, si us plau!)
— Ell: Le daré otro número.
— ¿El 902 357 000? Es igual, ya sé lo que me dirán y no quiero escuchar otra vez que el proxy caché no es cosa suya (jo ja estava molt escèptic i cínic a aquestes alçades, aquest horabaixa ells ho havien sembrat en mi a pols).
— No, el 902 357 022.

Al 902 357 022 he trobat una persona disposada a escoltar-me. Li ha donat valor al meu diagnòstic –que diu que si anul·lo el seu proxy caché amb un altre proxy, aleshores puc navegar. M’ha fet esperar, i després d’una bona estona ha tornat al telèfon. M’ha dit que havia consultat un superior per què li digués com podia fer una nota d’avaria del proxy caché botant-se tots aquest procediments que fins ara jo m’havia topat. Veia que era un cas excepcional i que la meva diagnosi donava indicis raonables d’un problema. Tot seguit he afegit que si en provar-lo funcionava, que no ho deixessin pas fer, perquè l’he vist funcionar a estones. Algunes prou ràpid. Que possiblement és un problema fotut, intermitent; que insistissin. M’he acomiadat molt agraït.

Tant difícil és tractar així els clients? Clients: gent que compra tecnologia i els serveis relacionats. Serveis, no buits.

Sembla que a Telefónica hi ha massa procediments de manual que permeten treure’s de damunt els clients amb problemes. Fer-los-hi el buid. Sobretot si són més complicats, com és el meu cas d’aquests dies. Els procediments són mel per alguns operadors sense gens d’empatia ni ètica professional. El resultat és que una avaria, amb diagnosi amable, consistent i raonada per part del client, es transformi en un problema sense solució per un client emprenyat.

Tot es fantàstic a la publicitat i després mentre funciona, però quan falla sembla tot pensat per no atendre els clients que ja estan pillats.

Ara a veure com va la revisió del proxy caché… que faran entre 24 i 48 hores després de la nota d’avui devers les 18 h.


He penjat aquest apunt mitjançant un proxy particular, instal·lat fora de la xarxa ADSL de Telefónica, que es bota el proxy caché de Telefònica (el 80.58.205.33). En aquest moment necessita entre 10 i 15 segons per a mostrar la despoblada portada del Google, o un minut i mig per a carregar aquest blog. I ara trob que va bé: a les 16 h m’he esperat 20 minuts que baixés la portada del Google… que no ha baixat finalment, perquè avorrit he tancat el navegador.

Compartir

Entrada anterior
ADSL 2007 a velocitat de mòdem 1997 (bé, a 9 kbps més)
Entrada següent
Fi de curs

11 comentaris. Leave new

  • Si ets un cabró treballar de teleoperador a Telefonica ha de ser un orgasme. S’entén que n’hi hagi que aguanten a pesar de males condicions de treball i mal sou. On tendrien tantes corregudes cada dia? No tothom dóna la talla per treballar a pel·lis porno.

    Respon
  • Quina putada… 🙁

    Amb les telecos sol funcionar l’amenaça de que marxes. Quan no et volen atendre, agafes i els hi dius ben claret que estàs cercant una altra empresa, que “adiósmuybuenas”. De sobte tot són bones paraules, amabilitat i bona voluntat…

    En fi, sort! 😀

    Respon
  • He vist que la connexió web vola, tot d’una he anat a http://bitassa.cat/ip.php per a veure si tenia el mateix proxy cache… i veig que no en tenc!!!!!

    I surt la meva IP i res més que la meva IP!

    Serà veritat?!?!

    Durarà molt?!!

    Els discs durs, també ploren?

    Grans preguntes de la informàtica…

    Respon
  • L’alegria del comentari #3 ha durat poc. El web torna a anar lent, miro http://bitassa.net/ip.php i hi veig el proxy caché 80.58.205.49. No és el mateix d’aquest horabaixa, no va tant lent, però res a veure amb la velocitat que m’ha entusiasmat quan escrivia el comentari anterior. ÿs la vida del client titular de factures de Telefónica.

    Respon
  • Joer, quina putada tot això. Em sap greu no poder ajudar-te. Em crida l’atenció lo de que les connexions de 3Mbits passen pel PPC i les de 1 no.

    Això no és estrictament cert, a casa tenc 3Mbits i no hi passo per cap PPC (al manco a les proves que he fet no hi havia cap rastre quan ho he mirat). A la feina tenim 2 adsl’s “de les grosses” i tampoc (les cometes duen tota la intenció del món).

    Ara, a final de més diuen que començaran a passar a tothom de 1Mbit cap a 3Mbits. Que faran amb el PPC, el posaran a tothom?

    Després del “follón” que va muntar-se quan el van posar “a traició”…

    Jo pensava que ja feia mesos que l’havien llevat (ho vaig llegir a diversos fòrums i ho vaig comprovar jo mateix a un parell de connexions).

    Per això me va sorprendre el teu apunt on contaves els problemes que et donava el PPC aquest.

    Lo únic que puc és desitjar-te sort!

    Respon
  • #5, a Manacor el PPC està aferrat i ben aferrat. Fins ara he vist que ens fan ballar entre el 80.58.205.49 i el 80.58.205.33, i acaben fallant tots dos. Potser fan curses de relleus: quan un falla, posen l’altre. El problema són les hores que s’estorben en rellevar.

    I el problema gran: sempre m’ha anat més ràpid el proxy que uso per a botar-me el seu i saber què falla. El proxy no és res de l’altre món. ÿs l’ordinador mnm.uib.es, el del despatx del Ricardo. Hi té el programari Squid des de fa temps, i li va donar accés a la meva IP perquè el pogués usar i diagnosticar què passa –gràcies!

    Respon
  • Jo els engegava a dida i em passava a la xarsa lliure d’internet (guifi.net)

    Total tindràs el mateix i posant telefonia VoIP feràs trucades nacionals-internacionals de telefons fixes (a molts països), de franc (voipbuster.com, voipcheap.com, lowratevoip.com…. serveixen, uns més cars que altres, però van bé) I a mòbils, doncs sens establiment de trucada i preus a la meitat o iguals-inferiors a les tarifes reduïdes.

    Es que aquesta pandilla de “maleantes” l’unic que saben es fotre’ns els calés i per això no cal pagar’ls-hi ni cinc cts ni perdre-hi el temps i les formalitats intentant explicar’ls-hi el que a un li pot passar.

    SALUT i SORT

    Josep M.

    Respon
  • He mirat guifi.net per les teves rodalies:

    http://maps.guifi.net/world.phtml?Pointer=Y&local_maps=Y&Supernodes=Y&NodesAP=Y&NodesClient=Y&NodesProjected=Y&LinksWDS=Y&LinksClient=Y&LinksOffline=Y&Lang=ca&ViewRegion=Veure+directament&minx=2.104820&miny=39.243962&maxx=3.700426&maxy=40.440666&imagewidth=800&imageheight=600&CMD=ZOOM_IN&INPUT_TYPE=auto_rect&INPUT_COORD=455%2C401%3B455%2C401&KEYMAPXSIZE=120&KEYMAPYSIZE=90&kminx=-9.575000&kminy=35.976667&kmaxx=4.478333&kmaxy=44.051667&MapSize=800%2C600&PREVIOUS_MODE=0

    No hi han masses punts, però es continuar el que ja teniu començat. De moment necessiterieu bones parabóliques per enllaçar-vos entre vosaltres. Tampoc són tan cares, però el projecte final us pot sortir per 200 – 250 euros (mirant de cercar bons preus). I afeixir-hi els trastos pertinents.

    Be, només sont uns comentaris al que has posat.

    SALUT

    Respon
  • Josep M: aquest punt guifi.net únic a Sineu que has vist és el meu. Hi és de casualitat, perquè em volien fotre potada al cul per un motiu que em va semblar al·lucinant. Aquí ho cont. Amb ells no tenc cap garantia que demà no cometi algun guifipecat: dient alguna guifiblasfemia, comprant ves-te’n a saber quin guifianatema, conversant amb el guifimaligne o cometent guifimpureses. Aleshores potser hi hauria una altre convocatòria del guifitribunal de la guifinquisició i jo podria acabar guifiexcomunicat i guificondemnat al guififoc etern del guifinfern.

    Per altre banda, si un cop a guifi.net es té connexió amb Internet és perquè el dóna qualque operadora: Telefónica, Ono, Jazztel… Guifi.net no és pas cap operadora de connexió amb Internet. Guifi.net és una intranet comú a tots els usuaris, i permet fer ús d’aquesta intranet. Si dins la intranet hi ha pasarel·la amb Internet és perquè la dóna un usuari (o varis) de la intranet guifi.net perquè volen compartir la seva connexió amb Internet. Ho fan sense ànim de lucre, o anirien contra els contractes domèstics que tenen amb aquestes operadores.

    Vull dir que les operadores hi són al final, i els problemes amb elles no desapareixen. Vist des del meu lloc, es compliquen un poc perquè quan fallés, ho faria una connexió amb Internet que no és meva i que algú «em deixa». A qui reclamo? Això i el que dic al primer paràgraf té molt perill. Més que no pas Telefónica, que ja és tenir molt perill.

    Respon
  • guiferoperdut
    23 de juny de 2007 18:37

    Deu fer 6 mesos que tinc connexió amb guifi.net a Osona. Sort en tinc i una mica sé de que parlo, però és evident que tu no.
    He quedat bastant sorprès de veure aquest comentari, i he hagut de llegir-ne un quants de relacionats, i algun m’hauré perdut, i per això encara m’he sorprès més venint per part d’algú que se suposa que defensa la cultura lliure i suposadament distingeix entre entre el “free as in beer” i el “free as in freedom”.
    ÿs evident que no estàs, o no vols estar gens informat del què és guifi.net, si que és cert que no és cap proveïdor d’internet, i si haguéssis de dependre de guifi.net per tenir accés a internet sabries perfectament que si no va no és qüestió de reclamar a ningú, sino d’arreglar-ho, o que si no va un proxy, en faràs servir un altre, i n’hi ha molts.
    Si ets coherent amb el que dius, qualsevol dia et passaràs a can Micro$oft perquè hi ha una empresa al darrera.
    Relacionar guifi.net amb fon i dir el que dius d’ells perquè no els agraden les foneres o defensin la seva llicència, això sí que és donar pel cul, i dit sigui de pas, fer-ho des de la defensa de la cultura lliure, hipocresia. Si t’agraden les operadores, doncs ets ben lliure, però fotre merda a guifi.net perquè et demanin que respectis el Comuns Sensefils és com cagar-te amb el programari lliure perquè s’hi fan servir llicències lliures.
    Si no t’agrada guifi.net, o no fan la xarxa com a tu t’agrada, doncs no en participis, llavors perquè t’hi vols llistar? T’hi obliguen?
    La gent de guifi.net que jo conec no té res a veure amb el que tu descrius aquí. Tu n’has conegut a cap?

    Respon
  • Guiferoperdut:

    Ja que saps tantes coses de mi, digue’m que vull per sopar i així m’estalvio feina 😀

    Au va, els trolls (gent que va a casa d’altres amb acusacions ad hominem) bons són divertits, però tu tens l’agror aquella que traspuen tants creients quan troben, ai!, un pecador. No és bo pel fetge, relaxa’t nano.

    Ja vaig acceptar la llicència quan vaig donar d’alta el meu punt. El dia que la gent del programari lliure em demanin les reafirmacions que em van demanar a guifi.net i pels motius que ho van fer a guifi.net, aleshores els deixaré tant malament com s’hauran merescut. De la mateixa manera que deixo malament Telefónica quan no fan les coses bé. Però amb el programari lliure no passa. Has vist mai ningú del programari lliure posar en dubte l’acceptació d’una llicència GPL i proposar que s’impedeixi l’ús del programa amb la GPL perquè l’individu a casa té un Windows? Seria tan malaltís com el vostre escàndol perquè a casa tenc un router subvencionat FON que funciona amb OpenWRT. Perquè amb el programari lliure no passen aquestes coses, mala sort: hauràs d’esperar un poc per a confirmar les teves teories. No et sap greu, veritat? Vols una manteta?

    Ah, i també caldràs que esperis perquè si vull «empreses darrere» ja tenc Red Hat o Novell. Cagondena! El teu pensament binari «bo vs dolent» a prendre pel cul!

    (PS: I què fas connectat amb Vodafone? 77.209.35.* No em diguis que fas servir empreses per a navegar per Internet, oh!)

    Respon

Respon a jotape Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.