L’aventura del Google Vídeo

Des de fa una setmana i busques, pujar un vídeo a Google s’ha convertit en un maldecap.

  1. Sovint no accepta l’usuari.
  2. L’usuari acaba entrant després un parell (mallorquí) d’intents. Sense tornar a teclejar contrasenya, doncs haver-la picat malament no és el problema, seguríssim! El vídeo va pujant.
  3. Arriba un moment que diu que ha acabat, però no és pas veritat. Cal sortir del programa i tornar-hi a entrar perquè, tot i saber ben cert que no ha pujat, no permet continuar: diu que ja està. En tornar-hi veig el % real pujat i podré tornar-hi, amb els problemes del pas 1, o amb nous problemes:
  4. Que accepti l’usuari, ço és, veure el missatge «logged as fulano» no és cap garantia. Possiblement dirà que el login és incorrecte en polsar el botó «upload now». Caldrà polsar el botó un i altre pic, rebent l’error, fins que li pegui per començar. Tot seguit es tallarà després d’un 30%, 17% o 1%, quan li pegui, dient que ha acabat –el que explico a la passa 3.

Ah, si no fos que que Google Vídeo és l’únic que permet devallar els vídeos i no disposo d’espai ni ampla de banda per oferir els vídeos des d’un servei propi.

Podem confiar gaire en el serveis web?

Hi ha qui diu que aquests serveis són fantàstics perquè si l’ordinador es romp, tot d’una tenim tota la nostra informació allà, en línia. A can Google, Yahoo, Flickr, Windows Live o qui sia. Segur que convé refiar-se’n? Tot i que avui el servei sia mel, no és cap disbarat preguntar-se si funcionarà demà i quin nivell de control tindrem sobre la situació quan sorgeixin problemes inexplicables. Fins ara he vist que n’hi ha, la pregunta és quan s’estorbaran en treure el caparró.

No és més prudent fer còpies de seguretat a casa, amb un disc extern USB? Ja n’hi ha de 500 GB per 140 Eur, IVA i tot. Volen dir que és més fàcil pujar la nostra informació als serveis Google que ordenar una còpia diària al disc USB? A jo em va comportar tanta feina com afegir això al programa cron de l’ordinador:

15 7 * * * rsync -art –delete /home/benjami/ /media/disk/home/benjami/

Des d’aleshores cada dia, a les 7:15, discreta i obedientment fa que al disc USB hi hagi exactament el mateix que al disc del sobretaula. La cosa es pot perfeccionar afegint-hi una rotació per a tenir vàries edicions de la nostra informació i no només la darrera —aquí en vaig parlar i sorgiren un parell de receptes.

Comptat i debatut, quan hi hagi pana també caldrà tornar agombolar un nou sistema tant si usam serveis web externs com si no. Si tenim una còpia com toca, recuperar tota la informació només depèn de nosaltres. En contrast, a Google Vídeo res no depèn de jo: fa vuit dies que vaig omplir un formulari explicant el problema de les pujades i no han contestat, ni ase ni bèstia.

Això sí, en aconseguir pujar el vídeo de la setmana passada –després un fotimer d’intents– em digueren que violava les seves cosetes i que au, vídeo a fer punyetes. Per la cosa aquesta sí que escriuen. Ja en van tres. M’envien un text copiaferrat, estàndard, talment aquest. Aleshores jo també copiaferro la meva explicació, que ja ha esdevingut una plantilla, on hi cont que el vídeo és una producció pròpia, d’una TV pública, i que ja són [espai pel número] pics que fan el mateix. Un dia (o dos) després rebo sempre el mateix missatge demanant-me disculpes i avisant que el vídeo torna a estar en línia. Bé, per a ser exacte, la darrera resposta té una petita variant fent referència a les produccions pròpies:

Hi Benjamí,

Thanks for your email. We appreciate you contacting us about your video. We apologize if the disapproval was made in error. We do respect copyright holders and are happy to host material that you own rights to. We reversed the decision made on your video and it should now be live in our index. For your convenience, we have included the link to your video below:

http://video.google.com/videoplay?docid=8882863803304381230

We appreciate your patience during this process.

Sincerely,

The Google Team

Servirà per a fer més incomprensible que llevin el proper vídeo, perquè poso messions que passarà. Fet i fet, mentre rebia aquesta resposta, la Carme m’avisava que no es podien veure un caramull de vídeos. Des de Google no m’havien enfonyat pas l’autoria de cap violació més, però l’avís a molts vídeos perpetrava la mateixa frase ambigua que diu quan els lleven: «This video is currently not available. Please try again later». Vaig usar la seva resposta, copiafaerrada dalt, per a dir-los-hi «aquest ja es veu, gràcies, però no molts altres del meu compte». Van respondre al dia següent:

Hi,

Thanks for your email.

We appreciate your concern and apologize for any inconvenience this may have caused.

Our engineers have investigated and resolved the issue in regards to the error message “This video is currently not available. Please try again later.” You should now be able to access your video. Please try viewing your video once more. If you continue to have difficulties please reply to this email and we will investigate further.

Want to discuss Google Video with other users or find tips on the best video encoding technology? Visit http://groups.google.com/group/Google-Video-Help to search past posts on a variety of topics or pose new questions to other users.

Sincerely,

The Google Team

Tot plegat és una aventura que comença a fer vessa. Veig que cal prendre’s els serveis web amb calma i com accessori totalment prescindible. Pel que pugui ser, tot el que pujo als serveis web continua al meu disc i a les còpies de seguretat. Si pot ser, qualque dia estarà publicat a qualque altre banda. Ben meva, si és possible. Mentre no ho sia, tampoc no serveix de gaire fer-se mala sang.

Compartir

Entrada anterior
El valor del temps per bloguejar
Entrada següent
Nous programes de ràdio i TV

5 comentaris. Leave new

  • […] Sembla que a Google han reconegut i reparat la pana i he pogut pujar el darrer 30%. Ja hi són tots: […]

    Respon
  • Jo tenia quatre fotos a Flickr i, a part de l’interès per conèixer les possibilitats de tot nou servei, m’ha estat útil en alguna ocasió i les exigències d’identificació eren prou raonables (un usuari i la contrasenya). Ho va comprar Yahoo i ara m’exigeixen (ineludiblement des del proper 15/3/07) que recorri a un servei Yahoo que no vull i amb unes exigències d’identificació que considero excessives i que, en qualsevol cas, no són les pactades inicialment. Per què volen saber si sóc mascle o femella? Per què no puc ser apàtrida dels continguts? Per què volen saber quants anys tinc? (No n’hi ha prou amb una declaració hipòcrita formal que sóc major de d’edat?)

    Volem ser lliures amb la codificació de la nostra informació i hi volem renunciar pel que fa a la ubicació, l’ús i la disponibilitat? No és això el que estem generant entre tots amb monstres com Google?

    Respon
  • Albert: quan usam serveis web d’altres, és possible que ens demanin aquestes coses. ÿs un pagament a canvi d’usar els seus ordinadors i cal estar disposat a pagar-ho o passar-ne llis (acabo d’amollar una obvietat).

    Tinc el ID benjami de Yahoo des de fa molts anys, no recordo les condicions aleshores. Però si miro les condicions del Flickr sobre les fotos que hi pujo no hi veig res que me’n llevi cap propietat i la passi a ells. ÿs el que cerco quan uso un servei web: que no es facin amos del meu treball.

    Respon
  • […] Vale para Debian y Ubuntu y entiendo que para otras distribuciones de GNU/Linux también. La primera la he encontrado en una entrada en el blog de Benjamí y es la siguiente: […]

    Respon
  • […] Ubuntu y entiendo que para otras distribuciones de GNU/Linux también. El primero lo he encontrado en una entrada en el blog de Benjamí y es lo […]

    Respon

Respon a Benjamí Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.