La blogosfera hispana: pioneros de la cultura digital

La fundació France Telecom (abans Auna) ha publicat el llibre «La blogosfera hispana: pioneros de la cultura digital» dirigit per José M. Cerezo i amb la col·laboració de 18 blogaires. El podeu devallar aquí, té llicència Creative Commons [1].

A partir de la plana 190 el Vicent Partal parla dels blogs en català: «”Blocs” dícese de los weblogs en catalán». Copiaferro un paràgraf de la plana 193:

La tecnología, como en cualquier otra lengua, ha dado lugar a ⿿blocs⿝ activos y seguidos. Es el caso de los creados por Xavier Caballé (http://www.caballe.com/), el siempre imprescindible animador de Softcatala.org Jordi Mas (http://www.softcatala.org/%7Ejmas/bloc/) o los especializados como Palmcat.org. Desde Mallorca el blog de Benjamí Villoslada, Bitassa a Lloure (http://weblog.bitassa.net/), se ha convertido en una autentica referencia de todos los interesados por el código abierto. Sobre temas tecnológicos giran también iniciativas como la comunidad de blogs ⿿Formigues Elèctriques⿝ (http://formigues.illadelaire.org/) que agrupa blogs como el citado de Benjamí Villoslada, el de Joan Melià (http://joanmelia.com/) o el del diseñador menorquín Oscar Barber (http://www.oscarbarber.com/wp/). En esta categoría cabe incluir también a pioneros del fotoblog como es el caso de Laureà Folch (http://www.umtsforum.net/).

Gràcies!


Vist al blog del Xavier Caballé.
[1] Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada.

Entrades relacionades

1 Comentari

  1. Pingback: SigT

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada