Informàtica mòbil al Japó

Amazon Japó s’ha empescat un servei d’aquests que retrata –i mai més ben dit– que pot passar quan es junta la informàtica ultraportàtil (mòbils, PDAs) amb càmeres fotogràfiques i connexions a Internet sense fils. Ho fa Amazon Japó i no Amazon Alemanya perquè allà les operadores de telecomunicacions no han estat tant miserables com les de per aquí a l’hora d’oferir tecnologia i ample de banda a la clientela.

En primer lloc, cal captar quin és l’ambient nipó. El bloc Kirai.net, de n’Héctor García, un geek alacantí que viu al Japó, és un bon lloc:

«(…) ¿que os parecería poder consultar vuestro mail y cuatro webs desde vuestro teléfono móvil por un precio razonable? ¿Qué conseguimos con esto? Por ejemplo, una mayor cultura tecnológica, aquí puedes ver a gente de 60 años enviando e-mails con el teléfono móvil dentro del metro tranquilamente. Aquí los e-mails son algo tan normal como hablar por teléfono. Si lo pensaís es mucho más sencillo que el e-mail se extienda por TODA la sociedad si está integrado dentro de los teléfonos móviles, imaginaros que todos los SMS en España fueran e-mails, eso es exactamente lo que sucede aquí. Aquí el concepto de SMS no existe, aquí se envian e-mails por defecto con el móvil.

Otro ejemplo que os puedo dar de culturización tecnológica, (Esto me ha pasado el otro día); pregunté a un hombre de unos 50 años como ir a tal sitio. Lo primero que hizo fue hacerme una reverencia y darme la bienvenida (Al estilo japonés), yo hice lo mismo. Como no sabía indicarme correctamente como ir, se sacó el móvil, enchufó el GPS y en un momento pude saber el camino hacia mi destino. Me imagino la misma situación en España: “Aaaacho nene!!! Pues puffff, ni puta idea d’ande está eso”.

(…) Como véis el futuro está en la movilidad de Internet y las conexiones de alta velocidad.»

Amazon Scan SearchAra botem de bloc i anam a can Gizmodo. En expliquen que Amazon Japó ha presentat el «Amazon Scan Search». L’invent consisteix en un programa que s’instal·la als telèfons mòbils amb càmera, convertint-los en escanners de codis de barres. En trobar un producte que interessa, basta fotografiar el codi de barres i usar el programa d’Amazon, que envia el codi i respon amb el preu de l’article. Si interessa, es pot encarregar al moment. Quan en comptes de codis de barres les etiquetes siguin RFID, no caldrà ni fer la foto.

Amb l’Scan Search, Amazon posa tota la seva botiga dins la butxaca de qualsevol japonès que s’apunti a la cosa.

Aquí seria una bomba per aquests establiments que tracten la clientela com si fossin ramats de xots de cordeta: les grans superfícies (aka sufícies) i afegitons. Si més empreses de venda a Internet fan com Amazon, les sufícies que no vigilessin molt els preus es podrien convertir en exposicions. No juguen a l’agressivitat, el preu i els horaris que no pot seguir cap petit comerç? Idò mem si ara superen això. Ells van encetar el «si lo encuentra más barato le devolvemos la diferencia». Ja no fa falta: ho he trobat més barat abans de comprar i m’estalvio el tràmit de demanar cap diferència que veste’n a saber si al final em negaran. Per exemple, perquè el número de sèrie del ticket dividit entre l’edat de la caixera el dia de la compra no coincideix amb els tres darrers números de la matrícula del cotxe d’una tieta segona de l’empleado del mes –si és que la lletra petita…

Es veu venir: els mòbils amb càmera prohibits a les sufícies. Ja no volen motxilles ni bosses d’altres establiments. De tant en tant els hi entra qualque paranoia i fan «coses» extra. Un d’aquests dies, a un Carrefour, em van demanar que obrís la cartera abans d’entrar. El guàrdia jurat hi va veure un llibre i em va dir que amb allò no podia entrar «porque también se venden dentro»:

— Y que vendéis, de ropa?
— Sí
— Pues se te está colando mogollón de gente vestida, que lo sepas!

Ja els hi estaran bé, els Scan Search. Passa que s’estorbaran en arribar a la nostra banda de planeta i que aquestes coses s’accepten lentament… encara que potser aquest pic no: s’aconsegueixen millors preus que justifiquen la compra d’un nou mòbil enhanced pro kingsize tunning micro non plus ultra extralarge blended plus.

(Foto: Gizmodo)

Compartir

Entrada anterior
El pati està canviant
Entrada següent
Outlook Express i la [des]organització

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fill out this field
Fill out this field
Introduïu una adreça electrònica vàlida.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.